کد خبر: ۲۳۰۸۹۶
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۴

بررسی بازارها/ طلا گران شد، بورس عقب کشید

رشد 6 دلاری قیمت طلا در بازارجهانی و کاهش شاخص بورس مهمترین اتفاقاتی به شمار می آیند که امروز در بازار رخ دادند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:  پس از تعطیلی روز سه شنبه خریداران طلا باید در انتظار رشد قیمت ها باشند چراکه در اخرین ساعات معاملات امروز بهای جهانی طلا 6 دلار افزایش یافت.

نوع بازار

وضعیت

  

بورس

ریزش ناگهانی شاخص بورس تهران، سیرناکامی های بازار سرمایه را تکمیل کرد. در حالی که تصور می شد، بازار سرمایه پس از حضور مدیران و وزیراقتصاد و دارایی وضعیت بهتری پیدا کند بازهم بورس برافت پافشاری کرد تا نگرانی ها در مورد آینده این بازار بیشتر شود. به نظر می رسد اثرات حواشی پیرامون پتروشیمی ها تا چند هفته بازار سرمایه را ملتهب نگاه دارد.

 

مسکن

قیمت خرید اوراق حق تقدم مسکن بیش از 30 هزار تومان کاهش یافته است. همین خبر نشان می دهد بازار مسکن در رکود قرار دارد. یکی از مدیران وزارت راه  شهرسازی هم پیش بینی کرده است که قیمت مسکن سال آینده بازهم کاهش یابد. به همین جهت احتمالا طی هفته های آینده رکود معاملات تداوم پیدا می کند.

 

طلا

رشد 6 دلاری قیمت طلا در بازارهای جهانی سرمایه گذاران را شوکه کرد. با این وجود بلومبرگ گزارش داده کاهش تقاضای فزیکی طلا و بهبود وضعیت بازار سهام در اروپا و امریکا می تواند برروند حرکتی طلا اثرات منفی داشته باشد. با این حال حداقل روز چهارشنبه و با بازگشایی بازار طلای داخلی رشد قیمت ها رخ می دهد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین