کد خبر: ۲۳۰۹۰۴
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۸

ابتکار: بنزین پتروشیمی ها از جایگاه ها حذف می شود/ توزیع بنزین یورو ۴ در کشور

رئیس سازمان محیط زیست کشور از توزیع بنزین یورو ۴ در شهر‌ها خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: معصومه ابتکار در شورای اداری استان قزوین اظهار کرد: اهمیت مبحث محیط زیست باعث شده است تا تمهیداتی در این بخش اندیشیده شود و دولت این را از ابتدا در برنامه خود قرار داده تا بتواند کشور را با منطق درست به سمت رشد اقتصادی پیش ببرد.

وی ادامه داد: موضوعات مهمی هم‌چون ریزگرد‌ها، تالاب‌ها به‌ویژه دریاچه ارومیه، جنگل‌ها و مراتع در دستور کار جدی دولت قرار دارد.

رئیس سازمان محیط زیست تصریح کرد: برای کاهش آلودگی هوا در شهرهای بزرگ جلسات متعددی برگزار شده است و وزارت نفت، صنعت، معدن و تجارت، شهرداری‌ها و حمل و نقل عمومی در این جلسات حضور داشتند و برنامه‌های خود را برای مبارزه با آلودگی هوا اعلام کردند.

وی تصریح کرد: بنزین یورو ۴ در شهر‌ها عرضه خواهد شد و توزیع آن در اراک و تهران اجرائی شده و به تدریج در سایر شهر‌ها نیز انجام می‌شود.

ابتکار افزود: با توافق کامل انجام شده تولید بنزین از ترکیبات پتروشیمی در کشور حذف می‌شود؛ این ترکیبات باید به استاندارد قابل قبول برسد.

وی یادآور شد: در گذشته برخی ترکیبات پتروشیمی را در بنزین‌ها استفاده می‌کردند که آلودگی داشت و امروز تولید آن متوقف شده است و تلاش می‌کنیم بنزین استاندارد مورد نیاز مردم را تأمین کنیم.

رئیس سازمان محیط زیست خاطرنشان کرد: واحدهای صنعتی باید با استانداردهای محیط زیست همخوانی داشته باشند و برنامه‌ریزی‌ها و مطالعات نیز بر حسب صنعت سبز باشد.

وی تاکید کرد: باید برای مدیریت پسماند‌ها هزینه کنیم در طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ ارزیابی‌های زیست محیطی انجام شود.

ابتکار تصریح کرد: با توجه به اهمیت دریاچه ارومیه طوفان نمک، زندگی را در آذربایجان شرقی و غرب غیر ممکن می‌کند.

وی اضافه کرد: ظرفیت‌های زیست محیطی بزرگی در کشور وجود دارد و علاقه مندان به طبیعت زیادی وجود دارند که باید ملاحظات زیست محیطی را جدی بگیرند.

رئیس سازمان محیط زیست کشور بر تامین گاز نیروگاه‌های کشور برای کاهش آلایندگی آن‌ها تاکید کرد.

ابتکار اعلام کرد: در ایران تولیدکنندگان گازهای گلخانه‌ای جریمه‌ای پرداخت نمی‌کنند ولی در سایر کشور‌ها این هزینه دریافت می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین