کد خبر: ۲۳۰۹۷۲
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۸

صالحی: نظر آژانس از پاسخ‌های ایران تامین شد

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه تجدید حیات، پیام ملت بزرگ ایران در روز 22 بهمن است، خاطرنشان کرد: مردم ما با حضور در راهپیمایی‌ها به دنیا اعلام می‌کنند که جمهوری اسلامی کشوری مستقل و تمام عیار است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشور در حاشیه مراسم راهپیمایی 22 بهمن در جمع خبرنگاران تصریح کرد: چنانچه بخواهیم پیام امروز مردم را بگوییم آن، تجدید حیات پیام ملت بزرگ ما است که سال‌های سال تحت یوغ ستم و استکبار بوده و اراده کرده که تجدید حیات پیدا کند و به برکت انقلاب اسلامی این اتفاق محقق شد و ملت خود را آزاد کردند و از یک حیات طیبه مستقلی برخوردار شدند.

وی افزود: ما امروز مشاهده می‌کنیم که این حیات مستقل طیبه چقدر نشاط‌آفرین است و مردم با چه عشق و علاقه‌ای در این راهپیمایی حضور پیدا کرده و به دنیا اعلام کرده که جمهوری اسلامی کشوری مستقل و تمام عیار است که در مسیر باورهای دینی حرکت می‌کند و دیگر در یوغ بندگی نخواهد بود.

صالحی با اشاره به دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 در پاسخ به این پرسش که چقدر ضرورت دارد که امروز مردم از تیم‌ مذاکره‌کننده خود حمایت کنند، تصریح کرد: چنانچه طرف مقابل عاقل باشد، حمایت مردم را در این راهپیمایی می‌بیند و چنانچه بخواهد ماجراجوئی‌های سیاسی انجام دهد این خودش است که تاوان این ماجراجوئی‌ها را باید پرداخت کند.

وی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری و دعوت ایشان از مسئولان دولتی و منتقدین به سعه صدر خاطرنشان کرد: این یک توصیه حکمت‌آمیز است که طبق آن ما نباید طرفین خود یعنی منتقدان داخلی را غیر خودی تلقی کنیم چرا که آنها از خود ما هستند و ما با هم از اعضای یک خانواده‌ایم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ما همدیگر را نصیحت و راهنمایی و ارشاد می‌کنیم که اگر جایی خطا شده است اصلاح شود گفت: ما باید حواسمان جمع صحبت‌های کسانی باشد که خارج از این خانواده قرار دارند و خیرخواه ما نیستند.

وی با اشاره به مذاکرات ایران و آژانس گفت: مذاکرات سه ماه پیش سوالاتی داشت که با پاسخ به آنها نظر آژانس را تامین کردیم.

صالحی در حاشیه مراسم راهپیمایی 22 بهمن ضمن بازدید از غرفه پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف افزود: مذاکرات سه ماه پیش شش سوال داشت که به آنها پاسخ دادیم و نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی تامین شد.

وی افزود: مذاکرات جدید هفت سوال دارد که 5 مورد آن در قالب 1+5 بوده است.

صالحی حضور مردم در راهپیمایی را پشتوانه‌ای برای دستاوردهای هسته‌ای عنوان کرد.

رییس سازمان انرژی اتمی حضور مردم در 22 بهمن و این روز فرخنده را به ملت تبریک گفت و خاطرنشان کرد: روز 22 بهمن جزء ایام‌الله است و ما باید همیشه متذکر این روز باشیم.

وی گفت: این روز طلیعه آزادی و آزادگی ملت است. ملتی که زیر یوغ استکبار بود توانست 35 سال پیش خود را از زیر این یوغ نجات دهد.

وی با بیان اینکه روز 22 بهمن روز تجلی اراده ملت است، ادامه داد: این روز اراده حق ملت در ظلم و استکبار و بندگی و بردگی است. این روز نشان می‌دهد که ملت و دولت در ایران از یک مسیر هستند و حرکت کردند و دوگانگی نمی بینیم.

وی افزود: یگانگی ملت و دولت نشان می‌دهد که انقلاب و دولت ما مردمی است و دولت ما به گونه‌ای حرکت می‌کند که اراده ملت خود را منتقل کند.

صالحی افزود: حمایت مردم این بار به ما اعتماد به نفس بیشتری می‌دهد و اراده ما را در جهت پیشبرد منافع ملی قوی‌تر می‌کند و کاری که ما در صنعت هسته‌ای انجام داده ایم در جهت تامین منافع ملی بوده است.

وی با بیان اینکه ما به دنبال تامین منافع ملی هستیم ادامه داد: بنده به عنوان خادم این ملت این قول را می‌دهم که این صنعت با سرعت روبه جلو پیش رود.

رییس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: هر چیزی که جزء مقررات بین المللی است و آن را برای ما تدوین کرده‌اند حق مسلم ما است و استقلال همین است مانند این موضوع که انرژی هسته‌ای حق مسلم ما است. همچنین کسی برای ما تعیین نمی‌کند که ما به چه سمتی حرکت کنیم. ما در جهت سیاسی خود حرکت کردیم و افتخار می‌کنیم که در بین کشورهای توسعه یافته تنها کشوری هستیم که از استقلال برخورداریم.

صالحی یادآور شد: ملت ایران 8 سال جنگ تحمیلی را تحمل کرد. همچنین 35 سال در برابر انواع فشارها مقاومت کرد و با مقاومت ملت و استقامتی که مردم نشان دادند روز به روز عزتمندتر شده‌ایم.

وی تاکید کرد: قدرت ایران در منطقه،‌ یک قدرت بلامنازع است و در مذاکرات هم نقش آفرین است در این مذاکرات یک طرف 1+5 و طرف دیگر جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایسنا، رییس سازمان انرژی اتمی افزود: دولت ایران دولتی است که پشتوانه 78 میلیون انسان فرهیخته‌،عزیز و تمدن ساز را دارد امیدواریم ما را دوباره نیازمایند. نه منطقه و نه ما تحمل ماجراهای سیاسی را نداریم. اکنون شرایط مهیایی است که طرف مقابل با فهم و شعور و حسن نیت وارد شود و اعتماد 35 ساله‌ای که ما از دست داده‌ایم را بازسازی کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین