کد خبر: ۲۳۰۹۷۴
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۴

نوبخت: باید با تدبیر، تحریم‌های ظالمانه را تغییر دهیم

سخنگوی دولت تصریح کرد: حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن بعد از 35 سال نه تنها نمادی از مقاومت و پیامی برای ایستادگی است، بلکه فرصتی برای مروری گذرا به آنچه که بر ما گذشته محسوب می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محمدباقر نوبخت در راهپیمایی 22 بهمن شهرستان ساری با بیان این مطلب، افزود : انقلاب اسلامی ایران یک تحول اجتماعی کاملا متفاوت از تحولات سیاسی و دگرگونی اجتماعی در تاریخ معاصر است.

به گزارش آفتاب به نقل از ایسنا، نوبخت با بیان این‌که انقلاب اسلامی را نمی‌توانیم با تحولات سیاسی سال‌های اخیر در منطقه تشریح کنیم، گفت: این انقلاب در پیدایش و استواری حرکتی متفاوت با دگرگونی اجتماعی است.

نوبخت اظهار داشت: انقلاب اسلامی در دهه 1970 در شرایطی متولد شد که دنیا پس از دو جنگ جهانی اول و دوم دوران جنگ سرد را سپری می‌کرد.


وی ادامه داد: انقلاب اسلامی، انقلابی بود برخاسته از توده‌های مردم و با رهبری امام خمینی‌ (ره). در 35 سال گذشته این انقلاب با عنایت الهی به خواست مردم و رهبری سنجیده امام خمینی‌ (ره) به رقم آنچه که شرق و غرب می‌خواستند پیروز شد.

سخنگوی دولت اظهار کرد: پنج دوره در این 35 سال بر کشور ما گذشت که می‌توان آغاز تحریکات قومی و منازعات سیاسی، تهاجم نظامی ناموفق، تحریم‌های اقتصادی و برخورداری از انرژی و داشتن چرخه کامل سوخت هسته‌ای را نام برد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور یادآور شد: امروز از چهار میلیون بشکه در روز ایران فقط امکان صادرات یک میلیون بشکه نفت را داراست.

نوبخت افزود: اگر همه منابع نفتی ما را از ما بگیرند. این کشور برنامه برای پویایی انقلاب را هم‌چنان در دست دارد و دشمنان بدانند که ما برای ادامه این مقاومت برنامه‌هایی را داریم که اگر در شرایط بدبینانه هیچ قطره نفتی نتوانیم صادر کنیم، این کشور در برابر همه تهاجم‌ها استوار خواهد بود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور اظهار داشت: ما باید متناسب با آنچه را که دشمنان بر ما روا می دارند همان کار را انجام دهیم و تدبیر و عقل حکم می‌کند اگر از یک سو و بدون آگاهی دشمنی را دنبال کنیم آنها دست ما را می‌خوانند، شرایط امروز ما با شرایط 35 سال گذشته کاملا متفاوت است.

نوبخت ادامه داد: در گذشته دو قدرت شرق و غرب در جنگ سرد در کنار هم بودند، اما امروز امپراطور شرق در هم ریخت و قدرت غرب با انسجام در اتحادیه اروپا قرار گرفت که این نشان دهنده این است که وضعیت در حال حاضر خاص است و امروز در جهان توطئه‌ای برای اسلام هراسی را برای ما آغاز کردند.

وی ادامه داد: امروز تمامی تلاش آنهایی که با قدرت‌های نظامی و حمله نظامی و حرکت محدود اقتصادی و تحریم‌های فلج کننده نتوانستند انقلاب برزگ را ساقط کنند این است که چهره مهربان اسلام را چهره‌ای خشن تبلیغ کنند.

سخنگوی دولت یادآور شد: اگر کشور ما با آنها پشت میز مذاکره می‌نشیند، باید تدبیر کنیم و تحریم‌های ظالمانه را به هر شکلی تغییر دهیم.

وی با بیان این که هر حرکت در چارچوب سیاست‌های انقلابی و آگاهی از صیانت از انقلاب انجام می‌دهیم کار سنجیده ای است، گفت: لبخند‌هایی که پشت مذاکرات با آنها می‌زنیم به این معنی نیست که بخواهیم بدخواهی‌های آنها را فراموش کنیم، بلکه لبخند‌های ما معرفی چهره مهربان ایران اسلامی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین