کد خبر: ۲۳۱۰۰۵
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۰

سفیر آمریکا: تونس به دلیل سخنان لاریجانی عذرخواهی کرد

وزیر خارجه تونس سخنان سفیر آمریکا درباره عذرخواهی را تکذیب کرد و گفت: دولت تونس مسؤولیت سخنان رئیس پارلمان ایران را نمی پذیرد گرچه موافق مواضع وی نیز نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: وزیر خارجه تونس عذرخواهی کشورش از آمریکا به دلیل سخنان علی لاریجانی را تکذیب کرد.

به گزارش عصر ایران، قبل از این "جاکوب ولاس" سفیر آمریکا گفته بود دولت تونس به دلیل اتهامات ضدآمریکایی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران عذرخواهی کرده است.

لاریجانی در سخنانی در مراسم جشن تصویب قانون اساسی جدید تونس در محل پارلمان این کشور، اتهاماتی را علیه آمریکا مطرح کرده بود.

این اقدام باعث شد هیات آمریکایی محل مراسم را به نشانه اعتراض ترک کنند. همجنان فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه هم تنها به درآوردن گوشی دستگاه ترجمه و توقف شنیدن ترجمه سخنرانی لاریجانی اکتفا کرد.

سفیر آمریکا در سخنانی که توسط رادیو "موزاییک" تونس منتشر و در رسانه های متعددی بازتاب یافت گفته بود: از سوی "منجی الحامدی" وزیر خارجه تونس و دیگر مقامات این کشور تماس های تلفنی را دریافت کردم. آنها بابت سخنان علی لاریجانی، عذرخواهی کردند.

وی افزود: سخنان لاریجانی برای مراسم جشن قانون اساسی جدید تونس، نامناسب بود.

سفارت آمریکا در تونس هم در بیانیه ای اعلام کرد: نماینده ایران از مراسمی که قرار بود جشنی برای گرامیداشت دستاوردهای تونس باشد به عنوان تریبونی برای محکومیت آمریکا استفاده کرد.

این بیانیه اضافه کرد: نمایندگان آمریکا به دلیل اتهامات باطل و نظرات نامناسب نماینده ایران در برابر واشنگتن، محل مراسم جشن قانون اساسی جدید تونس را ترک کردند.

در واکنش به این خبر، "منجی الحامدی" وزیر خارجه تونس سخنان سفیر آمریکا درباره عذرخواهی را تکذیب کردو گفت: به عنوان نماینده تونس هیچ عذرخواهی رسمی را به سفیر آمریکا یا دولت آمریکا ارائه نکرده ام.

وی افزود: دولت تونس مسؤولیت سخنان علی لاریجانی رئیس پارلمان ایران را نمی پذیرد گرچه موافق مواضع وی نیز نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین