کد خبر: ۲۳۱۰۷۰
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۴

مستمری بگیران تامین اجتماعی حق خواروبار و مسکن می گیرند

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: حق خواربار و مسکن مستمری بگیران در بودجه سال 93 پیش بینی شده که بزودی تصمیمات و ساز و کار اجرایی آن اعلام می شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دکتر سیدتقی نوربخش  اظهارداشت: سازمان تامین‌اجتماعی در دو سال اخیر فراز و فرودهای زیادی را تجربه کرده و جزو دستگاههای پرحاشیه بوده اما در سایه نگاه هوشمندانه دولت تدبیر و امید به ماموریتهای اصلی خود بازگشته است.

وی با بیان اینکه رویکرد دولت تدبیر و امید به رفاه اجتماعی و نظام سلامت به عنوان یکی از اولویتها است، اظهار داشت: در حال‌ حاضر سازمان تامین اجتماعی معیشت 4 میلیون نفر و تامین خدمات درمانی و بیمه‌ای نیمی از جمعیت کشور را برعهده دارد و 16 مزیت بیمه‌ای را دنبال می‌کند.

نوربخش تصریح کرد: در 5 ماهه اخیر رضایتمندی بیمه‌شدگان از طریق ارتقا کیفیت فضاهای درمانی و شعب جزو اولویتها بوده و با وجود کسری 5 هزار میلیارد تومانی و مشکل تأمین منابع این سازمان تلاش می‌شود تمام تعهدات قانونی و پرداخت مستمری بدون تأخیر انجام شود و در ارائه کمیت و کیفیت خدمات خللی ایجاد نشود.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های ماههای اخیر پرداخت معوقات 4 ساله اخیر کارکنان بود که عملیاتی شد.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی ادامه داد: این سازمان در تلاش است با اعلام دولت عیدی مستمری‌ بگیران قبل از سال جدید پرداخت شود.

نوربخش افزود: سازمان تامین‌اجتماعی به رغم رشد اقتصادی منفی 5 درصد، آمار بیکاری بالا و رکود پروژه‌های عمرانی در تحقق بودجه‌های تعهدی نه تنها از برنامه عقب نیست، بلکه توانسته است با تامین منابع خدمات خود را ارتقا بدهد. نیمی از جمعیت کشور تحت‌پوشش خدمات سازمان تامین‌اجتماعی هستند و این سازمان از طریق 81 بیمارستان و 300 مرکز درمانی، 16 مزیت درمانی را به بیمه‌شدگان این سازمان ارائه می‌کند.

نوربخش همچنین گفت: ارتقاء رضایتمندی مردم از خدمات تامین‌اجتماعی سیاست‌ محوری این سازمان است و باتوجه به اینکه در دولت یازدهم رفاه اجتماعی جزو اولویت‌های اصلی رئیس‌جمهور است، شرایط رفاهی و ارائه خدمات نیز روبه بهبود خواهد بود. همدلی بین سازمانهای بیمه‌گر و با دستگاههای فراسازمانی از مزیتهای دولت یازدهم است که این مزیت در بهبود و ارتقای کیفیت خدمات درمانی به بیماران صعب‌العلاج و سرطانی و کاهش فرانشیز این بیماران مؤثر بوده است.

به گزارش مهر، وی، میزان طلب سازمان تامین اجتماعی از دولت را 600 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: حق خواربار و مسکن مستمری بگیران در بودجه سال 93 پیش بینی شده که بزودی تصمیمات و ساز و کار اجرایی آن اعلام می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین