کد خبر: ۲۳۱۱۱۱
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۶

دستبرد «سه هزار ميليارد توماني» از موزه تبريز

يكي از مظنونان به هويت «محمدرضا. م» كه فردي سابقه‌دار بوده و در امر خريد و فروش عتيقه فعاليت داشته به سرقت از موزه با همدستي سه نفر ديگر به نام‌هاي «بهمن. ص»، «عليرضا. د» و «كاظم. الف» معترف و متهم با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: 4 سارق حرفه‌يي كه توانسته بودند پس از مدت‌ها برنامه‌ريزي به يك موزه در تبريز دستبرد زده و 30 جلد قرآن قديمي، يك قبضه شمشير و سه عدد تابلو فرش نفيس را به سرقت ببرند، پس از چند روز تلاش ماموران دستگير شدند.

به گزارش اعتماد، ساعت 10 صبح 19 دي ماه امسال يك مورد سرقت از موزه شخصي در تبريز، خيابان دانشسرا پاساژ جواهري به كلانتري 16 تبريز اطلاع داده شد.

ماموران كلانتري سريعا خود را به محل رسانده و طي بررسي‌ها دريافتند، دو نفر با صورت پوشيده با استفاده از افشانه و چوب وارد موزه شده و پس از ضرب و جرح متصدي وقت موزه و بستن دست و پاي وي اقدام به سرقت اشياي عتيقه از قبيل «يك قبضه شمشير قديمي، سه عدد تابلو فرش نفيس، 30 جلد قرآن قديمي و يك دستگاه لپ تاپ» كرده‌اند.

با عنايت به حساسيت موضوع و ارزش معنوي سرقت پرونده جهت رسيدگي به تيم 4 اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي ارجاع كه با تلاش شبانه‌روزي كارآگاهان پس از بررسي دوربين‌هاي مداربسته 12 نفر مظنون كه در امر خريد و فروش اشياي قديمي فعاليت داشتند احضار و تحقيقات علمي و تخصصي از آنها صورت گرفت.

يكي از مظنونان به هويت «محمدرضا. م» كه فردي سابقه‌دار بوده و در امر خريد و فروش عتيقه فعاليت داشته به سرقت از موزه با همدستي سه نفر ديگر به نام‌هاي «بهمن. ص»، «عليرضا. د» و «كاظم. الف» معترف و متهم با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

در ادامه، كارآگاهان پليس آگاهي با به كارگيري منابع اطلاعاتي خود و استفاده از فناوري‌هاي نوين موفق به شناسايي محل مخفيگاه سارقان متواري در يكي از روستاهاي اطراف تبريز شده و با هماهنگي مقام قضايي اكيپي از كارآگاهان با همكاري «رييس كلانتري 24 سردرود» به مخفيگاه سارقان عزيمت و طي يك عمليات غافلگيرانه هر سه متهم را دستگير كردند.

كارآگاهان در بازرسي از مخفيگاه متهمان كليه اموال مسروقه را كه شامل «يك قبضه شمشير طلاكوب منقش به آيه‌هاي قرآن، 15 جلد قرآن نسخ خطي قديمي و سه عدد تابلو نقاشي طلاكوب به ارزش تقريبي 3 هزار ميليارد تومان» بود كشف و ضبط كردند.

در ادامه متهمان به پليس آگاهي منتقل و در بازجويي‌هاي تخصصي و علمي به سرقت موزه با مشاركت يكديگر اعتراف كرده و در خصوص شيوه خود بيان داشتند: از قبل صاحب موزه را شناسايي و ساعت‌هاي رفت و آمد او را تحت كنترل قرار دادند و بعد از شناسايي محل نگهداري اشياي گرانبها صبح 19 دي ماه در ساعات اوليه صبح به كمين نشسته و به محض بازكردن درب موزه توسط شاكي به داخل يورش برده و پس از ضرب و جرح و بستن دست و پاي شاكي اقدام به سرقت اموال كردند.

گفتني است، متهمان پس از تشكيل پرونده بنابر دستور قضايي از سوي دادسراي عمومي انقلاب اسلامي تبريز با قرار قانوني روانه زندان تبريز شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین