کد خبر: ۲۳۱۱۳۹
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۸

وزرای خارجه بلژیک، لهستان و ونزوئلا به تهران می‌آیند

وزیران امور خارجه سه کشور بلژیک، لهستان و ونزوئلا به منظور دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران و تقویت مناسبات و گسترش روابط دو جانبه اسفند ماه به تهران سفر می کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: پس از روی کار آمدن دولت یازدهم و پیش گرفتن سیاست تعامل و اعتدال در عرصه های مختلف به ویژه سیاست خارجی، کشورهای غربی تلاش های خود را برای بهبود و ارتقای سطح روابط دیپلماتیک و اقتصادی با ایران آغاز کردند. در طی ماه های اخیر شاهد سفر شمار قابل توجهی از مقامات سیاسی اروپایی و دیگر کشورها به ایران هستیم.

در ادامه حضور وزیران کشورهای عضو اتحادیه اروپا، «دیدیر ریندرز» وزیر امور خارجه بلژیک نخستین نفری است که در روزهای نخست اسفندماه سال ۹۲ به ایران می آید. وی به منظور دیدار و گفت وگو با مقامات کشورمان سوم اسفند ماه به تهران سفر می کند.

به گزارش ایرنا، همچنین وزیر امور خارجه لهستان «رادوسلاو سیکروسکی» و «الیاس خوآ» وزیران امور خارجه ونزوئلا به ترتیب روزهای ۱۰ و ۱۱اسفند به تهران سفر می کنند. در این دیدارها، طرفین ضمن بررسی روابط دوجانبه درباره موضوعاتی مهم بین المللی از جمله موضوع هسته ای ایران گفت و گو می کنند. کارل بیلت وزیر امور خارجه سوئد نیز ۱۴ بهمن ماه برای دیداری سه روزه وارد تهران شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین