کد خبر: ۲۳۱۱۴۶
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۹

حکایت تندروها و روحانی به روایت فایننشال‌‌تایمز

پس از انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور، آرامش در ایران حاکم شد. تندروهاکه از شکستشان در انتخابات ناامید شده بودند از شدت تعجب سکوت پیشه کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: «انتخاب» به نقل از فایننشال تایمز در ادامه نوشت: شش ماه از آغاز به کار دولت میانه‌روی روحانی می‌گذرد. با این حال صحنه سیاسی ایران باری دیگر آشنا به نظر می‌رسد. تندروها از گیجی ناشی از شکست در انتخابات بیرون آمده و سعی در پایان دادن به ماه عسل روحانی هستند.

یک مقام سابق ایران می‌گوید: کسانی که در نتیجه پیروزی روحانی شوکه شده بودند اکنون به دنبال هر فرصتی برای آزاد سازی خشم خود هستند.

فعلا، حملات این گروه ها ضعیف است و رئیس جمهور هم در مقابل آنان کوتاه نیامده است. پس از نادیده گرفتن انتقادها، او اکنون مقداری به این سخنان واکنش نشان می‌دهد.

هفته گذشته روحانی با استفاده از توییتر به صداوسیما فشار آورد تا مصاحبه زنده او را پخش کنند. جنجال مصاحبه آخرین نمونه از اقدامات تندروها محسوب می‌شود.

خشم و عصبانیت اکثر تندروها توافق موقت هسته‌ای را نشانه رفته است.

اکنون هر اتفاق ناگواری در دولت هرچند کوچک هدفی برای حمله به رئیس جمهور قرار می‌گیرد مانند ماجرای سبد کالا که در جهت کاهش فشار بر مردم بود.

تندروها که در مورد انتخابات آینده مجلس خطر را احساس می‌کنند سعی در ناتوان نشان دادن روحانی دارند و به دنبال به کم کردن محبوبیت او هستند.

تریتا پارسی رئیس شورای ایرانی امریکایی می‌گوید: اگر روحانی در ماجرای هسته‌ای پیروز شود به سرمایه سیاسی قابل توجهی دست پیدا خواهد کرد.

فایننشال تایمز در پایان نوشت: در همین حین، روحانی درحالیکه تنش‌ها شدت می‌گیرد، در مقابل شلیک گلوله‌های تندروها جاخالی می دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین