کد خبر: ۲۳۱۱۵۰
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۴

دوگانگی صداوسیما در انتشار اخبار سید حسن خمینی

آیا صدا و سیما زمانی از دیدگاه سید حسن خمینی درباره اینکه امام خمینی و مرحوم حاج احمدآقا در کجای زمین بازی سیاست و قضاوت در ایران امروز قابل تعریف هستند نیز خواهد پرسید؟
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: «فروکاستن نقد» بزرگ ترین هنر صدا و سیماست. درست به همین دلیل است که سید حسن خمینی آرزو می کند؛ کاش دیگر حوزه ها نیز همچون حوزه ورزش نقدپذیر بودند. 

حضور سید حسن خمینی در برنامه صدا و سیما گر چه برای بسیاری از دوستداران امام خمینی یک سورپرایز و اتفاقی بزرگ بود، اما برای آن که بدانیم چه اتفاقی رخ داده است؛ باید به این نکته بیندیشیم که در شب 22 بهمن، صدا و سیما با سید حسن خمینی درباره این که پدرش در کدام گوشه زمین فوتبال بازی می کرد گفت و گو کرد! 

اینکه چرا صدا و سیما همه محورهای اندیشه امام خمینی را واگذاشته تا با یادگار امام درباره علاقه فوتبالی امام خمینی و فرزندش گفت و گو کند؛ نکته ای است که می تواند به خوبی نشان دهنده رویکرد سلیقه ای و دلبخواهی صدا و سیما در مواجهه با اندیشه های بنیان گذار جمهوری اسلامی باشد و فاصله مستندهای سلیقه ای صدا و سیما از امام خمینی را با قرائت یادگار امام از امام نشان دهد. 

به راستی؛ آیا آنچه که از سید حسن خمینی در برنامه 90 پرسیده شد؛ همان پرسش هایی است که درباره مرحوم جاج احمدآقا و سرنوشتش در افکار عمومی مطرح است؟ 

طرح این موضوع هرگز به معنای کم اهمیتی برنامه 90 نیست. 90 به تنهایی و یک تنه تأثیرگذاری هایی جدی بر فوتبال کشور داشته است و می تواند به مثابه تجربه ای موفق، نمونه ای برای نقد در حوزه سیاست باشد، اما واقعیت این است، که فوتبال، آخرین مرز نقدپذیری در سیاست های صداو سیما است و رسانه ملی هرگز یک صدم این رویکرد منتقدانه را حتی در نخستین لایه های سیاست و قضاوت در جمهوری اسلامی دنبال نخواهد کرد. پرواضح است که در حوزه فوتبال حتی اگر آخرین سطوح مسوولیت مورد نقد واقع شوند؛ باز هم هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد؛ جز آنکه ژستی منتقدانه نصیب صدا و سیمایی می شود که حتی خبر دیدار شرکت کنندگان کنفرانس وحدت اسلامی با سید حسن خمینی را سانسور می کند. 

گرچه فوتبال در صدر علایق حتی بسیاری از نخبگان جامعه می نشیند؛ اما آیا نقدپذیری در حوزه فوتبال بر صدر نقدپذیری در حوزه سیاست نیز می نشیند؟ و آیا از منظر نخبگان یا حتی توده مردم فوتبال در صدر اولویت های توسعه ی آن ها برای اصلاح امور کشور و معیشت آن تلقی می شود. 

به گزارش جماران، صدا و سیما می تواند یک برنامه 90 را به علایق ورزشی بیت امام خمینی اختصاص دهد. روشن است که سید حسن خمینی نیز با هوشمندی این فرصت را غنیمت می شمارد؛ تا شاید زمانی رسانه ملی 90 ثانیه از قرائت یادگار امام از اندیشه امام را پخش کند؛ اما آیا صدا و سیما زمانی از دیدگاه سید حسن خمینی درباره اینکه امام خمینی و مرحوم حاج احمدآقا در کجای زمین بازی سیاست و قضاوت در ایران امروز قابل تعریف هستند، نیز خواهد پرسید؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین