کد خبر: ۲۳۱۱۷۴
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۳
در مذاکراتی تلفنی مورد تاکید قرار گرفت

رضایت لاوروف و ظریف از روند اجرای توافق هسته‌ای «ژنو»

وزرای امور خارجه روسیه و ایران روز چهارشنبه در گفت‌وگویی تلفنی از آغاز اجرای توافقات هسته‌ای ژنو ابراز رضایت کرده و در عین حال روند توسعه همکاری‌های تجاری-بازرگانی بین دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که "سرگئی لاوروف" و "محمدجواد ظریف" وزرای امور خارجه روسیه و جمهوری اسلامی ایران در جریان مذاکراتی تلفنی از موفقیت آمیز بودن آغاز اجرای اقدامات مورد توافق در مذاکرات هسته‌ای ژنو بین ایران و گروه «1+5» ابراز رضایت کردند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه که عصر چهارشنبه در سایت رسمی این وزارتخانه قرار گرفت، آمده است: وزرای خارجه روسیه و ایران در این مذاکرات به تبادل نظر در مورد تحولات پیرامون برنامه هسته‌ای ایران پرداخته و آغاز روند تحقق توافقات ژنو در تاریخ 20 ژانویه را موفقیت آمیز ارزیابی کردند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، وزارت خارجه روسیه در این بیانیه همچنین تاکید کرد که اجرای دقیق «برنامه اقدام مشترک» که مورد توافق طرف ایرانی و کشورهای عضو گروه 1+5 قرار گرفته، این امکان را بوجود می‌آورد که نگرانی‌های برخی اعضای جامعه بین الملل از ماهیت برنامه هسته‌ای ایران از بین رفته و کمک کند تا حقوق بلامنازع ایران در استفاده از انرژی اتمی صلح آمیز تحقق پیدا کند.

بر اساس اطلاعات وزارت خارجه روسیه، لاوروف و ظریف در جریان مذاکرات خود همچنین اقدامات مشترک برای عملی سازی توافقات صورت گرفته بین روسای جمهور دو کشور در زمینه توسعه همکاری‌های روسیه و ایران در عرصه تجاری-بازرگانی را مورد بررسی قرار دادند.

علاوه بر این وزرای خارجه روسیه و ایران روند حل و فصل مناقشه در سوریه را نیز مورد تبادل نظر قرار داده و بر راه حل صرفا دیپلماتیک و سیاسی این بحران تاکید کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین