کد خبر: ۲۳۱۱۸۲
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۲

گسترش آنفلوانزای مرغی در کشورهای جنوب شرق آسیا

بیماری آنفلوانزی مرغی بار دیگر در کشورهای جنوب شرق آسیا در حال گسترش است و طی هفته جاری کشورهای مالزی، کامبوج و ویتنام از ابتلا و یا مرگ افراد بر اثر ابتلا به این بیماری خبر دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: وزارت بهداشت مالزی روز پنجشنبه ابتلا یک فرد به آنفلوانزای مرغی از نوع A و (H7N9) در این کشور را تایید کرد.

فرد مبتلا به آنفلوانزای مرغی در مالزی یک گردشگری زن چینی 67 ساله است که از ˈگوانگ دونگˈ به این کشور آمده و اکنون تحت مراقبت قرار گرفته است.

یک شهروند 48 ساله مالزیایی نیز اواخر آذر ماه بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوانزای مرغی در شهر ملاکا در جنوب این کشور جان باخت.

در همین حال هفته گذشته اداره بهداشت استان صباح مالزی نیز ابتلای هشت نفر به ویروس آنفلوانزای مرغی در این استان را تائید کرد .

گزارش های رسیده از کامبوج نیز نشان می دهد یک پسر هشت ساله در این کشور براثر ابتلا به آنفلوانزای مرغی جان خود را از دست داده است.

ˈسوک تونچˈ از مقامات وزارت بهداشت کامبوج روز پنجشنبه گفت که خواهر کوچک این فرد فوت شده نیز که با طیور ارتباط داشته در بیمارستان بستری است.

وی به مردم کامبوج هشدار داد که مراقب باشند و امکان سرایت این بیماری وجود دارد.

آمار نشان می دهد 14 نفر در کامبوج طی سال 2013 براثر ابتلا به بیماری آنفلوانزای مرغی جان خود را از دست داده اند که مرگبارترین سال از 2003 میلادی به این طرف بوده است.

وزارت بهداشت ویتنام نیز پس از مرگ دو فرد مبتلا به آنفلوانزای مرغی مراقبت های بهداشتی را برای ممانعت از ابتلای افراد دیگر به این بیماری تشدید کرده است.

آمار نشان می دهد طی 10 ماه از سال گذشته میلادی 641 مورد آنفلوانزای مرغی در 15 کشور جهان گزارش شده که 380 مورد از آنها جان خود را از دست داده اند.

به گزارش ایرنا، آنفلوآنزای پرندگان، گونه ای بیماری ویروسی است. این ویروس خود دارای دو گونه A و B است. امروزه تمامی ویروس هایی که در آزمایش ها جداسازی می شوند از گونه A این ویروس و از زیررده های H5 و H7 هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین