کد خبر: ۲۳۱۲۱۲
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۵

اختصاص 2.5 درصد بودجه عمرانی استان‌ها به حوزه‌های علمیه

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در روز آخر تصویب بودجه پیشنهاد شد که 2.5 درصد از بودجه عمرانی استان‌ها برای حوزه‌های علمیه همان استان اختصاص پیدا کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی‌فرد پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی اظهار کرد: بررسی بودجه در مجلس به پایان رسید و نگاه به حوزه فرهنگ و حوزه علمیه تا حدودی که شرایط اقتضا می‌کرد، مناسب بود.

وی خاطرنشان کرد:‌ در روز آخر تصویب بودجه پیشنهاد داده شد که 2.5 درصد از بودجه عمرانی استان‌ها برای حوزه‌های علمیه همان استان اختصاص پیدا کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان داشت:‌ اگر حدود 50 درصد منابع تاسیس حوزه‌های علمیه در استان‌ها و شهرستان‌ها را از حوزه علمیه قم و مراکز تامین شود، 50 درصد دیگر را دولت تامین می‌کند.

وی یادآور شد: در مجموع با توجه به مذاکرات اخیر روند فروش نفت و فرآورده‌های نفتی نیز روند مناسبی است و فروش نفت روزانه در حدود یک‌میلیون بشکه است و علاوه بر این 400 هزار بشکه فرآورده‌های نفتی به فروش می‌رسد.

ابوترابی با اشاره به صندوق توسعه ملی گفت: این صندوق در سال‌های اخیر شکل گرفته و نقش آن در توسعه کشور مهم است و امسال نیز از منابع بودجه و منابع حاصل از فروش نفت و فرآورده‌های آن و صادرات به خارج کشور 30 درصد برای صندوق توسعه ملی اختصاص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم این صندوق در جایگاه لازم قرار گیرد و منابع آن به عنوان تسهیلات برای سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی در حوزه‌های دارای مزیت اختصاص داده شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد تا با اقدام صحیح و منطقی دولت، راه برای فعالیت‌های اقتصادی و واگذاری کارها به بخش غیردولتی باز شود.

وی با اشاره به تصمیم اتخاذ شده در بودجه امسال در راستای کوچک شدن دولت گفت: به عنوان مثال در برخی از حوزه‌ها که آموزش و پرورش ممکن است زمینه‌ای برای تاسیس یا اداره آن واحد توسط بخش دولتی باشد دولت خدمات را از بخش خصوصی خریداری می‌کند و رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهد و دولت سیاست‌گذاری و نظارت در این بخش را به عهده دارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان داشت:‌ در قانون پیش‌بینی شده که نیم درصد از مدارسی که امکان واگذاری به بخش غیر دولتی دارد، در اختیار بخش غیر دولتی قرار بگیرد و دولت با نظارت خدمات را از آنها خریداری کند.

از موضع خود برای داشتن فناوری هسته‌ای عقب‌نشینی نکردیم

وی با اشاره به حمایت از تیم هسته‌ای گفت: این موضوع به طور کامل با نظرات نهادهای کلیدی نظام، شورای عالی امنیت ملی و اشراف شخص مقام معظم رهبری در چارچوب تعریف شده هدایت می‌‌شود.

ابوترابی با بیان اینکه اکنون جمهوری اسلامی در موضع قدرت است عنوان داشت: ما تحت فشارها و تحریم هستیم ولی از موضع خود برای داشتن فناوری هسته‌ای عقب‌نشینی نکردیم و انتخابات 24 خرداد موضع اقتدار جدید سیاسی را خلق کرد.

وی یادآور شد: دلایل فراوانی وجود دارد که غرب به این نتیجه رسیده که باید در موضوع بحث هسته‌ای باید با ایران به توافق برسد نه اینکه یک جانبه بخواهند امری را بر ما تحمیل کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: ممکن است برخی از مدل‌ها و نگاه‌ها این باشد که ما می‌توانیم اکنون برد بیشتری داشته باشیم ولی اکنون بر اصولی که داشتیم به طور کامل ایستادیم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون 18 هزار سانتریفیوژ به طور کامل فعال هستند که از این تعداد 9 هزار سانتریفوژ در حال تولید اورانیوم غنی شده است و از ابتدا تاکید داشتیم که اورانیوم با غنای پنج درصد را نیاز داریم و بیش از آن را نیاز نداریم و برای اهداف صلح‌آمیز ما کافی است.

ابوترابی یادآور شد: جان کری زمانی که زیرفشار قرار گرفت صریحا اظهار داشت که این تصمیم ما نبود بلکه با شرکای خود در اروپا گفت‌وگو کردیم و به این نتیجه رسیدیم که این تحریم برای توقف و ضعیف شدن فعالیت‌های هسته‌ای ایران بود بنابراین به این تصمیم رسیدیم که با جمهوری اسلامی به توافق برسیم.

وی عنوان داشت: نماینده آمریکا مقاله‌ای نوشته و در مقاله خود آمریکا‌یی‌ها و 1+5 را مورد حمله قرار می‌دهد زیرا تمام سیاست‌های 30 ساله غرب برای این بوده که ایران را خلع سلاح کند ولی جمهوری اسلامی از سیاست‌مداران ما بهتر عمل کرد و او برنده مذاکرات بوده است.

به گزارش فارس، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جای تعجب است که آمریکایی‌ها و کاخ سفید گزارش دروغ را از توافق‌نامه منتشر کردند و این نشان می‌دهد که می‌خواهند در فضای سیاسی مطلب را وارونه نشان دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین