کد خبر: ۲۳۱۲۲۵
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۱

مخدری جدید به نام "گل"

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان از کاهش 14 درصدی مرگ ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در ۱۰ ماهه امسال خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: دکتر "علی احسان صالح" اظهار کرد: آمار مرگ ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در استان روند نزولی را طی می‌کند و این نوید دهنده عملکرد صحیح دستگاه‌های مرتبط در این زمینه است.

وی افزود: آمار مرگ ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در استان نیز در سال 91 نسبت به سال 90 کاهش 22 درصدی داشته است.

صالح تصریح کرد: اعتیاد به موادمخدر، یک نوع بیماری است که بر اثر عدم آگاهی و توسط خود شخص معتاد به وجود می‌آید و در طی آن در اثر مصرف مواد مخدر مکانیزم‌های حیاتی بدن از تعادل طبیعی خارج شده و فعالیت قسمت‌هایی از بدن به صورت آشکار یا پنهان دچار اختلال، کم کاری و یا عدم فعالیت می‌شود.

مدیر‌کل پزشکی قانونی همدان همچنین از شیوع ماده مخدر جدیدی به نام "گل" در بین جوانان خبر و به خانواده‌ها هشدار داد: جوانان این ماده را به هنگام تفریحات مصرف می‌کنند که در سرشاخه‌های گیاه شاهدانه موجود بوده و عواقب جدی به همراه دارد.

وی افزود: این ماده که در کشورهای اروپایی به نام "ماری‌جوانا" شناخته می‌شود اثرات قوی‌تری نسبت به حشیش داشته و مصرف مداوم آن موجب اعتیاد روانی فرد می‌شود.

به گزارش ایسنا، مدیرکل پزشکی قانونی همدان، سرخوشی، اضطراب، حملات همراه با وحشت‌زدگی، خنده‌های بی‌مورد، خشکی دهان، ضربان قلب بالا، فراموشکاری، سندرم بی‌انگیزگی و اشتهای سیری‌ناپذیر را از علائم مصرف "ماری‌جوانا" دانست و اضافه کرد: جوانان و نوجوانان با این تفکر که مصرف "ماری‌جوانا" خطر اعتیاد را ندارد به مصرف آن روی می‌آورند این در حالیست که به اعتقاد اکثر محققان حوزه اعتیاد، مصرف حشیش و ماری‌جوانا دروازه ورود به مصرف مواد مخدر و روانگردان‌های خطرناک‌تر است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین