کد خبر: ۲۳۱۲۴۶
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۲

هیئت‌های پارلمانی کشورهای مختلف اسلامی وارد تهران شدند

اولین گروه هیات های پارلمانی کشورهای عضو اتحادیه بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی برای شرکت در نهمین اجلاس این اتحادیه از فرودگام امام خمینی(ره) وارد تهران شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، نخستین جلسه کمیته اجرایی نهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی روز جمعه 25 بهمن در هتل آزادی تهران آغاز به کار می کند و علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی سخنرانی افتتاحیه این کمیته است.

تاکنون هیات های پارلمانی ساحل عاج، موزامبیک، عراق، امارات ، اندونزی، مراکش، سودان، اوگاندا، سنگال و نایب رییس پارلمان چاد به تهران وارد شده اند و دیگر هیات های پارلمانی نیز تا بامداد جمعه وارد تهران می شوند.

کمیته اجرایی نهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که روز جمعه در هتل آزادی تهران آغاز به کار می کند، دستور کار کنفرانس عمومی این اتحادیه را که با حضور روسای مجالس کشورهای عضو برگزار می شود، تنظیم می کند.

به گفته حسین شیخ الاسلام مشاور امور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی، تاکنون حضور حدود 47 کشور در این کنفرانس قطعی شده است و 15 کشور ناظر نیز برای حضور در این اجلاس اعلام آمادگی کرده اند.

نشست روسای مجالس کشورهای اسلامی روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته آینده (29 و 30 بهمن) در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین