کد خبر: ۲۳۱۳۲۵
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۴

اشتون: دور بعدی مذاکرات با ایران سخت و پیچیده خواهد بود

کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از پیشرفت همکاریهای سازنده میان جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی تقدیر کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کاترین اشتون عصر جمعه به وقت محلی در نشست شورای امنیت که به بررسی راههای توسعه همکاریهای اتحادیه اروپا با نهادهای مختلف سازمان ملل به منظور تامین امنیت جهانی اختصاص داشت،در سخنانی کوتاه به تشریح آخرین وضعیت همکاریها میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی و همچنین ادامه مذاکرات گروه 1+5 با تهران پرداخت.

اشتون خاطر نشان کرد در مذاکرات آتی همچنان مسوولیت رهبری مذاکرات با هیات ایرانی را برعهده خواهم داشت و امیدوارم در مذاکرات هفته آینده شاهد پیشرفت های بیشتری باشیم.

وی افزود : گروه 1+5 با جدیت مذاکرات با ایران را ادامه خواهند داد هر چند که می دانیم دور بعدی مذاکرات بسیار پیچیده و سخت خواهد بود اما در عین حال برای رسیدن به توافق نهایی نهایت تلاش خود را به کار خواهیم بست.

اشتون با تاکید بر اینکه قدرت اعضای گروه 1+5 در اتحاد و همبستگی آنان نهفته است، از همکاریهای اعضای شورای امنیت و آژانس بین المللی انرژی اتمی در بحث تلاش برای توافق با تهران تشکر کرد.

به گزارش ایرنا،مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه در مذاکرات هسته ای ژنو 2 تنها توافق اولیه به دست آمد، گفت هر چند نخستین گام اعتماد ساز بین طرفین برداشته شد، اما برای رسیدن به توافق نهایی راهی دشوار در پیش داریم و برای رسیدن به این مهم هفته آینده دور بعدی مذاکرات در وین برگزار خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین