کد خبر: ۲۳۱۳۴۱
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۴

رشد اقتصادی امریکا کم شد، طلا گران می شود

مصرف کنندگان، بازارهای مالی و سیاستگذاران همگی در آمریکا چشم به آسمان دوخته اند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هنوز دو ماه از سال جدید میلادی سپری نشده اما در همین مدت دو بار آب و هوای بد به شدت  آمریکا و به تبع آن اقتصاد این کشور را تحت تاثیر قرار داده است. موج تازه آب و هوای بد طی روزهای اخیر بخش هایی از آمریکا را سفیدپوش کرده و اقتصاددانان و سیاستمدران آمریکایی را با این پرسش مواجه ساخته که چنین آب و هوای بدی تا چه حد بر اقتصاد آمریکا تاثیرگذار خواهد بود؟ بنابر داده های مرکز هواشناسی ملی آمریکا، از ماه نوامبر تا ماه ژانویه، بخشی از ایالت های آمریکا روزهای سردتری را نسبت به متوسط دما در این دوره زمانی سپری کرده اند.

پدیده های که همراه با بارش های سنگین برف و سرمای شدید بر رفتار مصرف کنندگان آمریکایی تاثیرگذار بوده و باعث شده که آن ها کمتر از گذشته خرید کنند. گزارش خرده فروشی آمریکا در ماه ژانویه ناامید کننده بوده و کاهش غیرمنتظره ای را در این بخش نشان می‏دهد. طبق برآوردی که در خبرگزاری رویترز منتشر شده، بدی آب و هوا احتمالا به میزان 0.4 درصد از تولید ناخالص داخلی آمریکا (GDP) در سه ماهه نخست سال خواهد کاست، اتفاقی که در سه ماهه پایانی سال 2013 نیز رخ داده بود. البته اگر وضعیت آب و هوایی در آمریکا بهبود بیابد، می‏توان انتظار داشت که در سه ماهه دوم سال جاری، تولید ناخالص این کشور رشد قابل توجهی را تجربه کند. انتظار می‏رود که اقتصاد آمریکا در سه ماه نخست سال جاری به میزان 2.2 درصد و در سه ماهه دوم امسال به میزان 3 درصد رشد کند.

رشد قیمت

کاهش رشد اقتصادی امریکا اثر مستقیمی برقیمت طلا دارد. در صورتی که سرمایه گذاران بازارهای جهانی به این نتیجه برسند که اقتصاد امریکا از دوره ثبات دور شده است، قیمت طلا در بازارهای بین المللی مسیر صعودی را پیش می گیرد. در حال حاضر نیز تحت تاثیر انتشار همین خبر قیمت طلا در بازارهای بین المللی افزایش یافته است.

به گزارش خبرآنلاین، موسسات بین المللی مانند کیتکو پیش بینی کرده اند روند قیمت گذاری طلا حداقل تا آخرین روز از هفته جاری مثبت باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین