کد خبر: ۲۳۱۵۴۹
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۴
در صورت پافشاری بر عدم اجرای قانون بازنشستگی پیش از موعد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: تامین اجتماعی به قوه قضاییه معرفی می شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت اجرا نشدن قانون بازنشستگی پیش از موعد، موضوع به قوه قضاییه ارجاع می شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «ناصر کاشانی» روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: زمانی که قانونی را مجلس تصویب و به تایید شورای نگهبان می رسد دولت موظف به اجرای آن است.

وی اظهار داشت: هدف از تصویب این قانون ورود نیروهای جوان و فعال به دستگاه های دولتی و ایجاد اشتغال برای آنان است.

نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در گذشته نیز صندوق تامین اجتماعی اعلام کرده بود که بیمه کارگران و کارگزاران مخابرات روستایی را اجرایی نمی کند که مجلس این موضوع را به قوه قضاییه ارسال کرد تا رسیدگی های لازم در مورد این تخلف دولت انجام شود.

وی یادآور شد: پس از بررسی های لازم صندوق تامین اجتماعی مکلف به تأمین بیمه کارگران و کارگزاران مخابرات روستایی شد.

وی ادامه داد: اگر دولت این قانون را نیز که به تصویب مجلس رسیده است، اجرایی نکند آن را به قوه قضاییه ارسال می کنیم تا رسیدگی لازم را انجام دهد.

عبدالرضا عزیزی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز روز گذشته در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: اجرا نشدن قانون بازنشستگی پیش از موعد توسط سازمان تامین اجتماعی خلاف قانون است و این سازمان نمی تواند آن را اجرایی نکند.

قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت ابتدا پنجم شهریور ماه 1386 مشتمل بر ماده واحده و پنج تبصره به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و 26 اسفند ماه همان سال توسط شورای نگهبان تایید شد که در سال های بعد با حذف سنوات ارفاقی، تداوم اجرای آن در قانون بودجه گنجانده شد.

آخرین بار مدیرعامل وقت سازمان تامین اجتماعی 28 بهمن سال 91 بخشنامه اجرای این قانون را براساس قانون بودجه سنواتی پس از 11 ماه ابلاغ کرد، ولی هنوز بخشنامه اجرای آن در سال 92 توسط مدیرعامل جدید این سازمان ابلاغ نشده است.

با توجه به اینکه فقط یک ماه به پایان سال باقی مانده است، متقاضیان بسیاری سرگردان استفاده از حق قانونی خود هستند و پیگیری های ایرنا از سازمان تامین اجتماعی نیز تاکنون به نتیجه ای نرسیده است.

تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی هفته گذشته اعلام کرد قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت نیازمند اصلاحات اساسی است و تا زمان اعمال این اصلاحات، اجرای آن منتفی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین