کد خبر: ۲۳۱۶۰۳
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۹

ظریف بر اهمیت توسعه روابط ایران با کشورهای مسلمان بویژه عربستان تاکید کرد

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به اولویت جمهوری اسلامی ایران به خصوص اهتمام دولت جدید در توسعه و گسترش روابط با همه کشورهای همسایه و مسلمان به ویژه عربستان سعودی ، بر جایگاه و نقش دو کشور بزرگ و مسلمان در منطقه و جهان تاکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا از اداره کل دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت خارجه، «عبدالرحمن بن غرمان الشهری» سفیر جدید عربستان سعودی در جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در دیدار و گفت و گو با محمد جواد ظریف، رونوشت استوارنامه خود را به وزیر امور خارجه کشورمان تقدیم کرد.

ظریف در این دیدار روابط تهران - ریاض را در عرصه دوجانبه روابطی مبتنی بر عناصر و مبانی همسایگی و مشترکات دینی و فرهنگی خوب توصیف کرد و در عین حال ظرفیت ها و زمینه های گسترش و تقویت روابط را در راستای تقویت روابطی برادرانه و همکاری های دوستانه گسترده و وسیع دانست.

وی همچنین با اشاره به فرصت ها و چالش های موجود در عرصه منطقه ای و بین المللی و زمینه های همکاری مشترک در راستای مصالح و منافع دو کشور ، روابط خوب بین ایران و عربستان به عنوان دو کشور مهم و موثر را به نفع دو کشور ، منطقه و جهان اسلام و همه دنیا دانست و تاکید کرد : باید با نگاهی واقع بینانه رو به جلو حرکت کنیم.

وزیر امور خارجه همچنین ابراز امیدواری کرد سفیر جدید عربستان در ماموریت مهم خود در جهت گشودن صفحه جدیدی در روابط بین دو کشور و توسعه همه جانبه روابط موفق باشد.

سفیر جدید عربستان سعودی نیز در این دیدار با تاکید بر استقبال مجموعه کشورهای منطقه از جمله مقامات عالیرتبه کشورش از رویکرد و تعامل سازنده کشورمان در دوره جدید، ایران و عربستان را دو کشور بزرگ در منطقه توصیف و ابراز امیدواری کرد با عزم و اراده حکیمانه رهبران دو کشور ، شاهد روابط خوب و متین بین دو کشور همسایه و مسلمان باشیم.

عبدالرحمن بن غرمان الشهری افزود: همه توان و ظرفیت خود و سفارت را در جهت توسعه و ارتقای بیش از پیش روابطی متین، دوستانه بین دو کشور بکار خواهد گرفت تا شاهد دوره جدیدی از روابط برادرانه بین دو کشور مسلمان و بزرگ باشیم.



** سفیر جدید قبرس در ایران رونوشت استوار نامه خود را به ظریف تقدیم کرد

«آندریاس پگوزوپیس» سفیر جدید قبرس در ایران روز یکشنبه ضمن دیدار و گفتگو با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.

ظریف در این دیدار با اشاره به روابط خوب دو کشور، ظرفیت های موجود برای توسعه همه جانبه روابط بویژه در بخش تجاری و اقتصادی را یکی از زمینه های توسعه همکاریهای دوجانبه برشمرد.

ظریف در این دیدار ابراز امیدواری کرد با بهره برداری از ظرفیت های خوب دو کشور شاهد توسعه و گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه باشیم.

سفیر جدید قبرس نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از روند روابط خارجی کشورش در ابعاد دوجانبه و منطقه ای ، به سابقه روابط خوب دو کشور و مواضع و دیدگاههای مشترک در خصوص مسائل منطقه ای و بین المللی اشاره کرد.

وی تاکید کرد که همه توان خود را برای توسعه و ارتقای بیش از پیش روابط بین تهران و نیکوزیا بکار خواهد گرفت.



تقدیم رونوشت استوارنامه سفیر جدید بروندی به ظریف


«عمر نذرین بر» سفیر جدید بروندی در جمهوری اسلامی ایران نیز روز یکشنبه رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وزیر امور خارجه کرد.

ظریف در این دیدار با اشاره به سابقه خوب روابط و مناسبات بین بروندی و ایران خاطر نشان کرد: به روابط با آفریقا به خصوص کشور دوست بروندی، اهمیت زیادی قائل هستیم و از نقش بروندی در مجامع بین المللی و اتحادیه آفریقا ارج می نهیم.

وی با اشاره به زمینه های متعدد برای گسترش بیش از پیش روابط در سطح دوجانبه افزود : قاره آفریقا از جمله کشور بروندی با منابع گسترده طبیعی ظرفیت زیادی برای حضور و فعالیت بخشهای مختلف و علاقمند به خصوص بخشهای خصوصی ایران برای اجرای طرحهای عمرانی دارد.

وزیر امور خارجه ایران همکاری و رایزنی ایران و بروندی را در مجامع و سازمان های بین المللی نیز در راستای منافع دو کشور ارزشمند و مفید دانست.

وی با آرزوی موفقیت برای سفیر جدید بروندی در ایران، ابراز امیدواری کرد در دوران جدید روابط دو کشور بیش از پیش توسعه یابد و بر تداوم حمایتهای ایران از این روند و همچنین کمک به مردم سیل زده بروندی در این شرایط سخت تاکید کرد.

سفیر جدید بروندی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضورش در کشور بزرگ و مسلمان ایران و تمجید از شخصیت برجسته حضرت امام خمینی (ره) سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به دولت و مردم ایران تبریک گفت و بر توجه ویژه رئیس جمهور کشورش برای توسعه و گسترش روابط همه جانبه با ایران تاکید کرد .

عمر نذرین بر اظهار داشت: با توجه سابقه خوب و دوستانه روابط طرفین، همه توان خود را برای توسعه روابط بکار خواهم گرفت و امیدوارم با حمایت و کمک دوستان ایرانی روند روابط دو کشور بیش از پیش گسترش و تحکیم یابد.

وی همچنین از رویکرد جدید و دیپلماسی فعال دولت جدید ایران و دستاوردهای کشورمان در عرصه بین المللی تمجید و تحسین کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین