کد خبر: ۲۳۱۷۲۶
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰

دفتر نخست وزیر تایلند در محاصره برنجکاران قرار گرفت!

صدها برنجکار تایلندی که پول فروش محصولشان به دولت را دریافت نکرده‌اند، دفتر موقت نخست وزیر این کشور را به محاصره درآورده و تهدید کردند در صورتیکه وی با آنها صحبت نکند ساختمان را اشغال می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تشدید اعتراض کشاورزان نسبت به پرداخت نشدن پول محصول خریداری شده از سوی دولت با تظاهرات صدها معترض همراه شده که خواستار برکناری دولت یینگلوک شیناواترا هستند.

برنامه یارانه برنج که تحت آن برنج به قیمت بالاتر از بازار از کشاورزان خریداری می‌شد، یکی ازسیاست‌های اصلی یینگلوک بود که به پیروزی وی در انتخابات کمک کرد.

هدف از این برنامه که در اکتبر سال 2011 آغاز شد، افزایش درآمد برنج کاران بود در عوض این کشور عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده برنج جهان را از دست داد و میزان صادراتش از 10.65 میلیون تن در سال 2011 به 6.7 میلیون تن در سال 2013 کاهش یافت.

وزارت کشاورزی آمریکا پیش‌بینی کرده میزان صادرات تایلند در سال جاری میلادی به 8.5 میلیون تن می‌رسد.

رویترز گزارش داد تصاویر تلویزیونی زنده کشاورزانی را نشان می‌دهد که از موانع ایجاد شده در اطراف وزارت دفاع در شمال بانگوک که یینگلوک دفتر موقتش را در آنجا دایر کرده، عبور می‌کنند.

دولت تایلند 21 میلیارد دلار در دو سال گذشته هزینه کرده تا محصول برنجکاران را 76 درصد بالاتر از نرخ‌های بازار خریداری کند. یکی از اقتصاددان ارشد سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) برنامه حمایت از برنج کاران تایلند را به دلیل بار مالی سنگین آن بر دوش دولت این کشور ناپایدار خوانده و پیش بینی کرده است توقف این برنامه کاهش قیمت‌ها را در بازار برنج تایلند تشدید خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین