کد خبر: ۲۳۱۷۹۷
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۶

ممنوعیت تلفن همراه و دوربین مداربسته در مدارس

بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش استفاده از تلفن همراه در مدارس ممنوع است
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: استفاده از تلفن همراه و همچنین دوربین های مدار بسته برای کنترل دانش آموزان و معلمان در مدارس ممنوع است.

حمید رضا کفاش روز دوشنبه در نشست خبری در خصوص برخورد برخی مدیران در محروم کردن دانش آموزان از کلاس درس بخاطر استفاده از آن افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش استفاده از تلفن همراه در مدارس ممنوع است چرا که ما آن را مخل جریان آموزش و تربیت می دانیم .

این مقام آموزش و پرورش یاد آور شد برای تلفن همراه کاربری های متعددی تعریف شده در برخی کشورها مثل چین و تایلند کاربری این وسیله ارتباطی تعریف شده و نیاز است که ما نیز برای آن تعریفی داشته باشیم.

* کنترل فرآیند تعلیم و تربیت با دوربین های مدار بسته ممنوع است

کفاش در مورد استفاده از دوربین های مدار بسته و کنترل فرایند تعلیم و تربیت در مدارس گفت : دوربین های مدار بسته دو کاربرد در مدارس دارد که شامل کنترل امنیت و پیشگیری از سرقت در ساعات غیر آموزشی در آموزشگاه ها است که مدارس مجاز به استفاده از آن هستند.

وی در عین افزود اما چنانچه استفاده از این وسیله ارتباطی برای کنترل کیفیت آموزش معلمان و دانش آموزان باشد ممنوع است.

** لزوم راه اندازی شبکه اجتماعی بومی

وی در ادامه با بیان اینکه شبکه های اجتماعی موجود با فرهنگ ما همخوانی ندارد بر راه اندازی شبکه های اجتماعی بومی در کشور تاکید کرد .

کفاش در مورد استفاده دانش آموزان از شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک و یا استفاده از سیستم وایبر تلفن همراه گفت : تلاش نمی کنیم فضایی که دیگران به لحاظ فرهنگی برای ما می سازند را تبلیغ و مورد استفاده قرار دهیم ، در این شبکه ها اهداف پنهان فرهنگی تعریف شده است .

وی با بیان اینکه این شبکه ها ایرانی نیست و با فرهنگ و ارزش های دینی ، خانوادگی و تربیتی ما همخوانی ندارد گفت : طراحی شبکه اجتماعی جذاب بومی مد نظر است و در کشور ظرفیت های خوبی دراین زمینه وجود دارد ، نهادهای پشتیبانی در ریاست جمهوری هم حضور دارند که قطعا حمایت خواهند کرد.

کفاش تصریح کرد شبکه های اجتماعی که منشا آن دست بیگانگان است را طراحی نمی کنیم .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین