کد خبر: ۲۳۱۸۶۵
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۴

افخم: مباحث نظامی جایگاهی در مذاکرات هسته ای ندارد

مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بار دیگر با تاکید بر موضع قاطع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر انجام مذاکرات با گروه 1+5 تنها در چارچوب موضوعات هسته ای گفت: مباحث نظامی جایگاهی در مذاکرات هسته ای ندارد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، افخم در پاسخ به سوالی در خصوص القائات مقامات امریکایی در خصوص موضوع مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5، گفت: مباحث نظامی ارتباطی با موضوع هسته ای نداشته و جایگاهی در مذاکرات هسته ای ندارد.

وی تصریح کرد: اینکه برخی به دنبال القا این موضوع در مذاکرات هسته ای هستند از نظر ما مردود است زیرا چارچوب مذاکرات تنها موضوعات هسته ای است و تیم مذاکره کننده ایران نیز این برنامه را با حساسیت و پافشاری ادامه می دهند.

افخم با اشاره به فراهم آمدن زمینه هایی برای مذاکرات، گفت: گام های متعددی در پیش رو داریم؛ گام اول برای این مرحله جدید، تنظیم چارچوب مذاکرات و ساز و کارهایی برای گفت و گو ها و توافق ها مورد نظر دو طرف است، لذا این مسیر، طولانی، دشوار و پیچیده است که باید با دقت طی شود و با هوشیاری لازم این موضوع در حال پیگیری است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: از اینکه در این دور یا دور بعدی منتظر نتیجه و توافقی باشیم، طبعا این چنین نیست و قطعا امروز گروه مذاکره کننده ما و 1+5 در خصوص تنظیم چارچوب های مذاکراتی گفت و گو ها را آغاز خواهند کرد.

افخم اظهار امیدواری کرد این مذاکرات به تدیریج که طی می شود و قطعا دورهای متعددی خواهد داشت تا به توافقی برسد به نتایجه مورد نظر ما برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفت بند توافقی بین جمهوری ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: در پیرامون دور بعدی مذاکرات که در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد در مورد جزییات این بندها گفت و گو خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آنچه که مسلم است پیشرفت هایی در همکاری ها و ارتباطات ایران و آژانس حاصل شده که دو طرف خشنودی خود را از این توافق ها و رویکرد جدید که در همکاری ها ایجاد شده اعلام کرده است.

ادامه دارد...
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین