کد خبر: ۲۳۱۸۸۹
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷
سپاس می‌گویم مردم سرزمینی را که صبور نبودند!

نامه‌ی بازیگر «سرزمین کهن» به اقوام بختیاری

در پی اعتراض چند روزه‌ی اقوام بختیاری به سریال «سرزمین کهن»، نامه‌ای منسوب به امیر آقایی - بازیگر این سریال - خطاب به اقوام بختیاری در فضای مجازی منتشر شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایسنا، آنچه در زیر می‌خوانید متنی است که بازیگر «سرزمین کهن» در راستای فراگیری موج اعتراضات اقوام بختیاری در صفحه‌ی هوادارانش در فیس‌بوک منتشر کرده است.

«این تنها می‌تواند از فواید مخصوص فلات ما باشد که چند هفته است سربازان بی‌گناه سرزمینمان در اسارت‌اند و هیچ صدایی از کسی برنمی‌آید. ما عادت داریم از سوراخ سوزن رد شویم و از درب دروازه نه !!!!

صدای اعتراض بختیاری‌های عزیز را شنیدم که در چند روز گذشته از هر ناسزا و پیامک گرفته تا تهدید و ارعاب فروگذار نبودند.

سپاس می‌گویم مردم سرزمینی را که آنقدر صبور نبودند و نخواستند صبر پیشه کنند تا ببینند نه کمال تبریری، نه من و نه هیچ کس دیگری قصد بی‌احترامی به قومی را نداشته است. این ساده‌انگاری در رگ و خون ما جاری‌ است؛ یادآور می‌شوم فیلم‌های کمال تبریزی را که سال‌هاست توقیف است، یادآور می‌شوم ممنوع‌الکاری و جریمه‌ام را برای بازی نکردن در فیلمی که شما دوستش نداشتید.

برادران عزیز بختیاری؛

غیرتتان را می‌ستایم و به نوبه‌ی خود تنها می‌توانم بگویم قصد ما بی‌احترامی نبوده است. اساسا قهرمان سریال «سرزمین کهن» یک بختیاری است. اما یک سوال برایم باقی‌ست، آن روزهایی که برای مردم سرزمینم محکوم به ممنوع‌الکاری بودم از این خیل غیرت و جوانمردی چرا حتی شاخه‌ی گلی برای تسکین زخم‌هایم روانه‌ام نشد؟

با احترام

امیر آقایی

17 فوریه ۲۰۱۴ - لندن»

به گزارش ایسنا، سریال «سرزمین کهن» در روزهای اخیر اعتراض تعدادی از نمایندگان مجلس و مردم شهرهای بختیاری را در پی داشته است.

در پی این اعتراضات رییس سازمان صداوسیما طی نامه‌ای، تذکراتی را خطاب به معاونت سیما ابلاغ کرد.

ضرغامی در این نامه ابلاغ کرد: باید اطلاع‌رسانی تصویری در مورد حوادث قسمت‌های آینده سریال درباره‌ی شخصیت قهرمان سریال که یک بختیاری اصیل است در دستور کار شبکه قرار گیرد؛ ضمنا در برنامه‌های تحلیل هفتگی این سریال، با دعوت از کارشناسان ذی‌ربط به‌ویژه در حوزه تاریخ پرافتخار قوم بختیاری، مردم کشورمان را با فداکاری و سلحشوری‌های آنان بیشتر آشنا کنید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین