کد خبر: ۲۳۱۹۴۰
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۲

علت اصلی حادثه دره پلور اعلام شد/ راننده خطاکار زنده است

سقوط اتوبوس مسافربری "ولوو" در دره در منطقه پلور جاده هراز تاکنون 18 کشته و 25 مجروح برجای گذاشت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتابسرهنگ محمدنژاد در گفت‌وگو با ایسنا، دراین‌باره گفت: در بررسی‌های انجام شده از سوی کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی ، عدم توجه به جلو از سوی راننده اتوبوس ولوو ، علت وقوع حادثه بوده است.

وی با بیان اینکه راننده این اتوبوس از این حادثه جان سالم به در برده است، افزود: سقوط اتوبوس به دره طی دومرحله رخ داده و در مرحله اول اتوبوس از بغل به ارتفاع 20 متری سقوط کرده و راننده و تعدادی از مسافران در این هنگام به پیرون پرتاب شده‌اند و در مرحله دوم اتوبوس مجددا به عمق 20 متری افتاده است.

محمدنژاد با بیان اینکه اتوبوس در حال حاضر در عمق 40 متری دره است، گفت: عامل این حادثه خطای انسانی بوده است.

به گفته فرمانده پلیس راه مازندران ، پلیس راهنمایی و رانندگی تنها مرجع اعلام علت وقوع تصادفات در کشور است.
در پی سقوط یک دستگاه اتوبوس مسافری به دره پلور واقع در جاده هراز، مدیرکل دفتر ایمنی راه‌ها و حریم سازمان راهداری اعلام کرد: بی‌توجهی راننده به جاده باعث وقوع این حادثه شده است.

ساعت 4:15 صبح امروز - سه‌شنبه - یک دستگاه اتوبوس مسافری که از مسیر گرگان به سمت تهران در حرکت بود در منطقه پلور دچار حادثه شد و پس از برخورد با گاردریل از ارتفاع 40 متری به داخل دره سقوط کرد که مهران قربانی، مدیرکل دفتر ایمنی راه‌ها و حریم سازمان راهداری به خبرنگار راه ایسنا گفت: در محل وقوع سانحه عوامل راهداری و راهسازی حضور داشتند که بلافاصله با استفاده از بولدوزر و بیل مکانیکی، راه انحرافی ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه هلال احمر، پلیس راه و راهداری از دقایق اولیه در صحنه حاضر بودند، گفت: آخرین مجروحان در خودرو، یک مادر و سه فرزند بودند که نجات یافتند و عملیات نجات مادر حدود چهار ساعت به طول انجامید که علیرغم آسیب‌های جدی زنده ماند اما پس از نجات مادر، هفت نفر باقی مانده در اتوبوس به دلیل شدت ضربات وارده فوت کردند.

مدیرکل دفتر ایمنی راه‌ها و حریم سازمان راهداری تاکید کرد: بار دیگر این حادثه نشان می‌دهد که در بحث حوادث، مراقبت رانندگان در مورد رفتارشان موضوعی بسیار مهم تلقی می‌شود اما برخی از رانندگان ما برداشت درستی از مخاطرات ندارند.

قربانی افزود: با توجه به اینکه خواب آلودگی و استفاده از تلفن همراه بارها به بروز سانحه منجر شده همچنان رانندگان ریسک‌پذیر هستند و تصور می‌کنند استفاده از تلفن همراه بدون ریسک است.

طبق اعلام فرمانده پلیس راه کشور تاکنون در این حادثه 18 نفر کشته و 25 نفر مجروح شده‌اند.

سردار محمدرضا مهماندار، در بیان جزییات این سقوط مرگبار گفت:‌ در ساعت 4:15 صبح سه‌شنبه یک دستگاه اتوبوس مسافربری که از مسیر گرگان به سمت تهران در حرکت بود در منطقه پلور دچار حادثه می‌شود و پس از برخورد با گاردریل از یک ارتفاع 40 متری به داخل دره سقوط می‌کند.

وی با بیان اینکه بر اساس آمارها تا ساعت 13 شمار کشته‌شدگان حادثه 18 نفر و مجروحان 25 نفر اعلام شده است گفت: دو تیم از کارشناسان تصادفات پلیس راه برای تعیین علت اصلی این حادثه به محل اعزام شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین