کد خبر: ۲۳۱۹۵۸
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۱

دیدار ظریف و وزیر خارجه اتریش

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران که در چارچوب انجام مذاکرات هسته‌ای با نمایندگان 1+5، در وین به‌سر می‌برند، با وزیر خارجه اتریش ملاقات و در ضیافت صبحانه کاری که وی به افتخار هیات ایرانی ترتیب داده بود، شرکت کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا اعزامی به وین، در این دیدار آخرین تحولات مربوط به روابط دوجانبه، منطقه‌یی و بین‌المللی مورد بحث و بررسی قرارگرفت و دو طرف با اشاره به روابط تاریخی بین دو کشور و اهمیت آن، بر ضرورت گسترش همکاری در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به ویژه در فضای مثبت جدید ایجاد شده تاکید کردند.

وزیر خارجه اتریش ضمن ابراز خرسندی از انتخاب وین به عنوان محل مذاکرات اظهار امیدواری کرد که مذاکرات هسته‌ای روند موفقیت‌آمیزی داشته و به نتایج مثبتی دست یابد.

هم‌چنین وزیر امور خارجه کشورمان نیز ضمن تشکر از میزبانی و مهمان نوازی بسیار گرم مردم و دولت اتریش، به سابقه روابط بسیار خوب دو کشور اشاره کرد و خواستار ارتقای روابط دوجانبه در ظرفیت‌های واقعی آن شد.

او در موضوع مذاکرات هسته‌ای نیز بر ضرورت اعتمادسازی و توجه به خواسته‌های مشروع مردم ایران در چارچوب مقررات بین‌المللی تاکید کرد.

در این دیدار هم‌چنین تحولات سوریه مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و دو طرف بر ضرورت توقف خشونت و تاکید بر راه‌حل‌های صلح‌آمیز و دموکراتیک تاکید کردند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین