کد خبر: ۲۳۲۰۳۶
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۳

دو شرط موفقیت ژنو 2 از نگاه گاردین

روزنامه گاردین نوشت مذاکرات ژنو با شکست مواجه شد اما دستکم هر دو طرف به توافق رسیدند که دو مسئله مهم وجود دارد که باید حل شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرآنلاین این روزنامه انگلیسی نوشت پس از سه سال جنگ داخلی، سوریه با افزایش تعداد کشته شدگان، موج جدیدی از پناهندگان، خطر ارسال تسلیحات به مخالفان و نیروهای دولتی و به تعلیق درآمدن مذاکرات بدون تعیین تاریخی برای دور بعدی، بیش از همیشه مستاصل شده است.

نمایندگان دولت سوریه در حالی به ژنو رفتند که مصمم بودند فقط در مورد توقف تروریسم صحبت کنند و منظور آنها همه مخالفان مسلح بود و شورشیان نیز فقط خواهان برکناری بشار اسد، رئیس جمهور سوریه بودند. در این میان به نظر می رسد، اخضر ابراهیمی، نماینده سازمان ملل در سوریه در این مذاکرات موفق شد دو طرف را به این توافق برساند که دو مسئله اساسی در سوریه وجود دارد که باید حل شود.

یکی از این مسائل آتش بس در برخی مناطق است که به تدریج به آتش بس در سراسر کشور منجر شود و دیگری تشکیل یک دولت انتقالی است. در مذاکرات ژنو دو طرف نتوانستند در مورد ترتیب حل مسائل به توافق برسند. اما طرف های درگیر در سوریه برای اولین بار در یک اتاق قرار گرفتند و این امید وجود دارد که در وقفه ای که برای مذاکرات به وجود آمده است هر یک از طرفین متعهد شوند برای حل این مسائل به پای میز مذاکره بازگردند. حل مشکلات سوریه دو شرط دارد.

اول تشکیل دولت انتقالی و دیگری توقف کمک های تسلیحاتی به نیروها و جنگجویان خارجی.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین