کد خبر: ۲۳۲۰۸۲
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۷

جای خالی ایران در میان 10 مقصد برتر گردشگران مسلمان

یک موسسه گردشگری سنگاپوری، مالزی را نخستین مقصد گردشگران مسلمان دانست و اعلام کرد ژاپن با توسعه زیرساخت های گردشگری خود درصدد استفاده از ظرفیت گردشگران جهان اسلام است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا، نتیجه تحقیقات این موسسه سنگاپوری که روز چهارشنبه منتشر شد نشان می دهد امارات متحده عربی، ترکیه، اندونزی و عربستان در رده بندی مقصدهای مورد علاقه افرادی که نگران ˈحلالˈ بودن هستند بعد از مالزی قرار دارند.

در این تحقیق به ایران اشاره ای نشده است.

این تحقیق که در آن به ترجیحات گردشگران مسلمان توجه شده وجود داشتن و در دسترس بودن رستوران هایی که غذای حلال با گوشت ذبح اسلامی ارائه می دهند، وجود نمازخانه و مرکز خرید وهتل مورد بررسی قرار گرفته است.

ˈفیضل بهارالدینˈ رییس این مرکز مطالعات گردشگری سنگاپوری گفت: شمار زیادی از کشورهایی که مورد علاقه گردشگران مسلمان هستند درصدد بهره گیری از چنین خدماتی هستند تا از این صنعت به نحوه مطلوب استفاده کنند.

وی در ادامه به تلاش های مختلف مالزی برای ارائه خدمات مختلف به گردشگران اسلامی پرداخت و افزود: سهم بازار گردشگری اسلامی در سال گذشته 140 میلیارد دلار بوده است که 13 درصد از کل سهم بازار گردشگری جهان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: پیش بینی می شود که سهم بازار گردشگری اسلامی تا سال 2020 به بیش از 200 میلیارد دلار افزایش یابد.

ژاپن نیز که از بین 60 کشور مورد مطالعه رده 40 را به خود اختصاص داده با ارتقا 10 جایگاه نسبت به سال گذشته نخستین کشوری است که توانسته در یک سال زیرساخت های گردشگری خود را برای جذب مسلمانان توسعه دهد.

بنابر مطالعات انجام شده، ژاپن فعالیت های زیادی از جمله ارائه غذاهای حلال و ساخت نمازخانه در فرودگاه های خود را انجام داده است.

سنگاپور در رتبه ششم این رده بندی قرار دارد و نخستین کشور غیراسلامی است که در بین 10 کشور اول این مطالعه قرار گرفته است. بعد از سنگاپور کشورهای مراکش، اردن، قطر و تونس قرار دارند.

سنگاپور که یک دولت - شهر کوچک است و از طبیعت و اماکن گردشگری نیز برخوردار نیست با ساخت اماکن جذاب با فناوری های نوین توانسته است در بازار گردشگری جهان اسلامی سهم قابل توجهی به خود اختصاص دهد.

در این تحقیق مالزی، امارات متحده عربی، ترکیه، اندونزی، عربستان سعودی، سنگاپور، مراکش، اردن، قطر و تونس 10 کشور نخست مقصد گردشگران جهان اسلام ذکر شده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین