کد خبر: ۲۳۲۱۲۳
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۹

تصویب قطعنامه کمیته سیاسی/ تشکیل شبکه اطلاعات پارلمان کشورهای اسلامی

در نشست نوبت بعدازظهر دومین روز از نهمین اجلاس بین‌المجالس اسلامی قطعنامه‌های کمیته سیاسی اجلاس به تصویب رسید.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، دکتر شهلان فیصل، سخنگوی کمیته سیاسی و روابط خارجی با اشاره به برگزاری جلسات سومین نشست کمیته سیاسی در روزهای پانزدهم و شانزدهم فوریه در تهران گفت: در این نشست ریاست به رییس جدید کمیته کاظم جلالی منتقل شد و در ادامه 26 قطعنامه به تصویب رسید.

او افزود: در این قطعنامه بندهای مربوط به فلسطین، نقش پارلمان‌های اسلامی در مقابله با یهودی‌سازی قدس، موضوع سوریه، تقویت وحدت کشورهای اسلامی در مقابله با چالش‌های روزافزون، مقابله با اسلام‌هراسی، جهان عاری از خشونت، مبارزه با تروریسم و تاکید بر حق قانونی مقاومت علیه اشغال مورد اشاره قرار گرفته است.

شهلان فیصل ادامه داد: قطعنامه‌ها شامل پیش‌نویس مربوط به قطعنامه سودان، حق ثابت کشورها از استفاده فن‌آوری صلح‌آمیز، خالی بودن خاورمیانه از سلاح‌های کشتار جمعی، وضعیت مالی و کشورهای هم‌جوار، وضعیت قبرس، جامو، کشمیر، همبستگی با اقلیت‌های مسلمان در جهان، وضعیت مسلمانان میانمار، جنوب فلسطین و جنوب ارمنستان است.

سخنگوی کمیته سیاسی اجلاس بین‌المجالس اسلامی تسهیل صدور روادید بین کشورهای اسلامی، همکاری اتحادیه بین‌المجالس و سازمان همکاری‌های اسلامی، همکاری اتحادیه بین‌المجالس و اجلاس جوانان کنگره اسلامی، تشکیل شبکه اطلاعات پارلمانی و منشور همکاری میان کشورهای اسلامی را از دیگر قطعنامه‌های مصوب کمیته سیاسی عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، در پایان علی لاریجانی، رییس مجلس که ریاست نهمین اجلاس بین‌المجالس را به عهده دارد، اعلام کرد که این قطعنامه‌ها نیز به تصویب اجلاس رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین