کد خبر: ۲۳۲۱۵۶
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۱

تلخ‌ترین و پرحاشیه‌ترین هفته‌ در ورزش ایران

بی جهت نیست اگر این هفته رو به پایان را یکی از تلخ‌ترین و پرحاشیه‌ترین هفته‌های ورزش ایران خواند؛ هفته‌ای که در آن فوتبال ایران با سقوط چهار پله‌ای در جهان مواجه شد، یک اسکی‌باز در اثر یک حادثه به کما رفت، سر خونین و بازوی شکافته نتیجه یک درگیری در اردوی وزنه‌برداران بود، دو پیشکسوت و همسر یکی از فوتبالیست‌ها نیز درگذشتند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش مهر، اعلام حمایت قاطع رئیس جمهوری از تیم ملی فوتبال برای حضور در مسابقات جام جهانی و همچنین شارژ مالی این تیم از طرف وزارت ورزش و جوانان و بر طرف شدن خیلی از موانع برای برگزاری اردوی تدارکاتی در آفریقای جنوبی، اروپا و برزیل، پنج مدال آزادكاران در جام ياشاردوغو تركيه و نتایج ارزشمند شمشیربازان اسلحه سابر در جام جهانی ایتالیا از اتفاقات خوبی بود که در این هفته ورزش ایران با آنها مواجه شد اگرچه همه آنها در سایه اتفاقات تلخ افتاد.

اتفاقاتی مانند حادثه پیست دیزین که منجر به آسیب‌دیدگی شدید و به کما رفتن اسکی‎باز جوان ایران شد، درگیری در اردوی تیم ملی وزنه‌برداری میان دارنده مدال جهانی با هم تیمی جوانش که نتیجه آن سرشکسته و بازوی خونین بود، مرگ دو پیشکسوت فوتبال و البته درگذشت ناگهانی همسر مدافع تیم سپاهان که هنوز هم دلیل اصلی آن مشخص نیست،  سقوط چهار پله‌ای فوتبال ایران در رده‎بندی جهانی و حتی لغو میزبانی ایران در بازی‎های غرب آسیا.

سقوط فوتبال ایران در رده‌بندی جهانی

جدیدترین رده‌بندی تیم‌های فوتبال جهان پنجشنبه گذشته از سوی فیفا اعلام شد. بر اساس رنکینگ منتشر شده فوتبال ایران با چهار پله سقوط در رده سی و هشتم جهان قرار گرفت این حال فوتبال کشورمان همچنان برترین تیم آسیایی در این رده‌بندی به حساب می‌آید و بالاترین تیمی مانند ژاپن قرار دارد. در رنکنیگ جدید منتشر شده فوتبال ایران صاحب 729 امتیاز شد. 

اسکی‌باز ایران به کما رفت

پنجشنبه گذشته نوید شاهسوندی، اسکی‌بازی که در پیست دیزین مشغول اسکی بود در اثر یک سانحه دچار آسیب‌دیدگی شدید شد. در مورد اینکه چرا چنین اتفاقی برای این ورزشکار کشورمان افتاده است تاکنون صحبت‌های زیادی مطرح شده و هر یک از مسئولان، مسئول و نهاد دیگری را مامور به پیگیری موضوع تا رسیدن به نتیجه کرده است اما آنچه مسلم است این اسکی‌باز در حال حاضر در کما به سر می‌برد و اصلا شرایط خوبی ندارد.

مرگ دو  پیشکسوت فوتبال

سید‌کاظم غیاثیان، پیشکسوت فوتبال خراسان که مدت‌ها درگیر بیماری سرطان بود، سرانجام دار فانی را وداع گفت. وی از جمله افرادی بود که در هر دو تیم ابومسلم و پیام خراسان فعالیت کرده بود. همچنین هوشنگ چمن آرا، پیشکسوت فوتبال اردبیل هم پس از تحمل یک دوره بیماری درگذشت. این فوتبالیست دهه 60 بنیان گذار فوتبال محلات و جام عقاب اردبیل بود. خبر فوت غیاثیان و چمن آرا پنجشنبه گذشته اعلام شد.

جشن تولد ولاسکو بعد از شام آخر

به دنبال قطعی شدن جدایی خولیو ولاسکو از والیبال ایران، فدراسیون والیبال جمعه شب گذشته با برگزاری ضیافت شام برای این مربی که قصد بازگشت به کشورش را دارد، مراسم خداحافظی گذاشت. این مراسم با حضور تمام بازیکنان تیم ملی والیبال برگزار شد. همچنین فدراسیون والیبال در جریان آخرین نشست خبری که روز شنبه برای این مربی برگزار کرد، سالروز تولد 62 سالگی وی را هم جشن گرفت.

حمایت روحانی از تیم ملی فوتبال در جام‌جهانی

محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان شنبه گذشته در دیداری دو ساعته با دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری گزارشی از روند آماده‌سازی تیم ملی فوتبال برای جام جهانی و همینطور آمادگی فدراسیون‌ها و مجموعه وزارت ورزش و جوانان برای حضور در بازی‌های آسیایی اینچئون کره‌جنوبی ارائه کرد. دکتر روحانی در این نشست آمادگی دولت را برای حمایت از تیم ملی فوتبال در مسابقات جام جهانی و کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی را اعلام کرد.

سر شکسته و بازوی شکافته در اردوی وزنه‌برداران

درگیری سعید محمدپور، دارنده مدال برنز جهان با سعید رضازاده، خواهرزاده رئیس فدراسیون وزنه‌برداری مهمترین اتفاق پیرامون تیم ملی وزنه‌برداری طی یک هفته گذشته بود. ماجرا هم از آن قرار است که شوخی لفظی میان این دو وزنه‌بردار در نهایت باعث درگیری شدید میان آنها شد. 

در مورد اینکه جزئیات این درگیری چگونه بوده مطالب زیادی عنوان شده که یکی از آنها حکایت از آن دارد که رضازاده به خاطر عصبانیت از حرف‌های محمدپور یک بخاری برقی را به سر وی کوبیده که موجب شکسته شدن سر او شده است. محمدپور هم در مقابل با چاقوی شخصی‌اش به بازوی رضازاده آسیب زده است. در هر صورت این ماجرای مربوط به یکی از روزهای اردوی تیم ملی وزنه‌برداری بوده اما خبر آن شنبه گذشته اعلام شد.

پایان کار آسیایی دوومیدانی کاران با پنج مدال 

تیم ملی دوومیدانی ایران یکشنبه گذشته با مجموع پنج مدال به کار خود در مسابقات داخل سالن آسیا پایان داد. دوومیدانی‌کاران در روز دوم این رقابت‌ها و در رقابت با حریفان‌شان در ماده هفتگانه صاحب هیچ مدالی نشدند و هر پنج مدال خود را در روز نخست به دست آوردند. بر این اساس مهدی زمانی در 400 متر به مدال طلا دست یافت. مریم طوسی در ماده 60 متر موفق به کسب مدال برنز و در ماده 400 متر صاحب مدال طلا شد. رضا قاسمی هم در ماده 60 متر به مدال برنز دست یافت. محمد ارزنده در پرش طول نایب قهرمان این ماده شد.

نتیجه‌گیری ارزشمند شمشیربازان در جام جهانی ایتالیا 

بازیکنان تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر که در مسابقات جام جهانی ایتالیا شرکت کرده بودند شنبه شب گذشته با کسب عنوان‌های قابل قبول به کار خود در این رقابت‌ها پایان دادند. در این رقابت‌ها علی پاکدامن در رده سی و هشتم قرار گرفت. محمد رهبری، مجتبی عابدینی و محمد فتوحی دیگر نمایندگان ایران بودند که در میان 191 بازیکن شرکت کننده به ترتیب جایگاه‌های پنجا و نهم، شصت و دوم و هشتاد و هفتم را به خود اختصاص دادند. در بخش تیمی این مسابقات هم که یکشنبه گذشته برگزار شد تیم ایران با پیروزی مقابل لهستان، کانادا، اوکراین و اسپانیا در میان 30 تیم شرکت کننده به عنوان نهم دست یافت.

لغو بازی‌های غرب آسیا 

چهارمین دوره بازی‌های غرب آسیا که قرار بود 29 فروردین‌ماه تا 6 اردیبهشت‌ماه به میزبانی کیش برگزار شود، یکشنبه گذشته با تصمیم مسئولان مربوطه و به دلایلی مانند انجام نشدن ثبت‌نام نهایی کشورها در برخی رشته‌ها، ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز و مسائل نرم افزاری لغو شد. گفته می‌شود این بازی‌ها در زمانی بعد از بازی‌های آسیایی کره‌‎جنوبی برگزار خواهد

آغاز به کار ستاد حامیان تیم ملی فوتبال 

ستاد حامیان تیم ملی فوتبال ایران یکشنبه گذشته با حضور جمشید مشایخی و مهدی مهدوی‌کیا کار خود را به صورت رسمی آغاز کرد. عزیزالله محمدی، حمید علیدوستی، داوود روستایی از دیگر افرادی بودند که در مراسم آغاز به کار ستاد حامیان تیم ملی فوتبال حضور داشتند.

تیم ملی فوتبال پولدار شد 

نصرالله سجادی، معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان یکشنبه گذشته با تاکید بر تشکیل ستاد حمایت از تیم ملی و برگزاری جلسات هفتگی این ستاد در روزهای یکشنبه، از واریز مبلغی پول برای حل مشکلات مالی تیم ملی جهت حضور در جام جهانی خبر داد. وی همچنین تاکید کرد که اردوهای تیم ملی در آفریقای جنوبی، اروپا و برزیل برگزار می‌شود و دقیقا آنچه کی‌روش برای آماده‌سازی تیم ملی فوتبال ایران پیش‌بینی کرده، انجام خواهد شد و از طرف وزارت ورزش و جوانان مشکل مالی وجود ندارد.

نشست بزرگ بدون خروجی!

یکشنبه شب گذشته نشست بررسی آخرین وضعیت باشگاه پرسپولیس و چگونگی حمایت از سرخپوشان با حضور علی پروین و بهروز منتقمی، مدیرعامل و قائم مقام باشگاه پرسپولیس، عی دایی، سرمربی این تیم، حسین هدایتی، امیر رضا خادم، معاون حقوقی، ‌امور مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان  و گرشاسبی در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد. این نشست بیش از دو ساعت ادامه داشت اما بدون آنکه خروجی مشخص و واضحی در رابطه با این نشست از سوی شرکت کنندگان در آن اعلام شود، به پایان رسید.  

پنج مدال آزادكاران در جام ياشاردوغو تركيه 

تیم منتخب کشتی آزاد ایران در حالی دوشنبه گذشته به کار خود در رقابت‌های بین‌المللی جام یاشاردوغو ترکیه پایان داد که در مجموع صاحب دو مدال نقره و سه مدال برنز در این مسابقات شد. در چارچوب این دوره از مسابقات کمیل قاسمی در وزن 120 کیلوگرم همراه با مرتضی رضایی قلعه در وزن 74 کیلوگرم به مدال نقره دست یافتند. پیمان یاراحمدی در وزن 70 کیلوگرم، علیرضا کریمی و محمد جواد ابراهیمی در وزن 86 کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند.

فوت همسر مدافع سپاهان 

همسر علی احمدی، مدافع تیم فوتبال سپاهان به علت ایست قلبی دوشنبه شب گذشته در بیمارستانی در اصفهان درگذشت. هنوز دلیل اصلی مرگ وی اعلام نشده است.

هفته بیست و هفتم لیگ برتر در نیمه راه

هفته بیست و هفتم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور یکشنبه گذشته با برگزاری چهار دیدار در قالب روز نخست آغاز شد. در چارچوب دیدارهای برگزار شده در این روز از مسابقات فجر سپاسی شیراز تنها تیمی بود که موفق شد برنده از زمین بازی خارج شود. این تیم با یک گل ذوب آهن را در حضور تماشاگرانش شکست داد. سایر دیدارهای این روز اما با تساوی به پایان رسید. استقلال صنعتی خوزستان با داماش گیلان، سایپای البرز با گسترش فولاد تبریز و نفت تهران با فولاد خوزستان دیدارهایی بود که در این روز برگزار شد و همگی با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

در چارچوب دومین روز از هفته بیست و هفتم مسابقات لیگ برتر نیز چهارشنبه دو تیم استقلال و ملوان به مصاف هم رفتند که طی آن شاگردان امیر قلعه نویی 4 بر 2 برابر میزبان خود شکست خوردند و نتوانستند به صدر جدول برگردند.

دنیامالی از قایقرانی استعفا کرد

مهلتی که از سوی وزارت ورزش و جوانان برای استعفای احمد دنیامالی از شورای شهر تعیین کرده بود، چهارشنبه به پایان رسید. قرار بود طی این مهلت تعیین شده دنیامالی استعفای خود را به معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان ارائه کند و در مقابل آن حکم ریاستش برای فدراسیون قایقرانی را دریافت کند اما عصر چهارشنبه پس از نشستی که بین دنیامالی و گودرزی برگزار شد، منجر به استتعفای دنیامالی از ریاست فدراسیون کناره گیری شد. البته گودرزی بلافاصله وی را به عنوان مشاور وزیر در توسعه قایقرانی انتخاب کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین