کد خبر: ۲۳۲۱۹۷
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶

«مریل استریپ» بار دیگر به چهره‌ای تاریخی تبدیل می‌شود

پس از «بانوی آهنین»، «مریل استریپ» بار دیگر در هیبت یک چهره سیاسی به پرده سینماها می‌آید.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: «مریل استریپ» رکورددار نامزدی اسکار بازیگری و پرافتخارترین بازیگران زن تاریخ سینما قصد دارد در رورهای آتی در نقش یک شخصیت سیاسی انگلیسی حضور یابد.

به گزارش رویترز، او که در گذشته در نقش «مارگارت تاچر»، نخست وزیر سابق انگلیس بازی کرده است، در این فیلم که «رای» نام دارد در نقش یک زن انگلیسی که به وی لقب بانوی رای را داده‌اند، حضور می یابد.

«امیلی پانکهورست» یا همان بانوی رای که در انگلیس از وی به عنوان یکی از قهرمان نامبرده می‌شود، زنی است که توانست حق رای را برای زنان انگلیسی به ارمغان بیاورد و در این راه بارها به اعتصاب غذا در زندان دست زد و تا پای مرگ نیز پیش رفت. کارگردانی این فیلم نیز بر عهده «سارا کارون» بوده و فیلمبرداری آن از 24 فوریه در لندن آغاز می‌شود.

مریل استریپ امسال با فیلم «August Osage County» برای هجدهمین بار نامزد کسب جایزه اسکار شده است. وی در فیلم جدیدش در نقش زنی بازی می‌کند که باوجود ابتلا به سرطان مدام سیگار می‌کشد و تحت شیمی درمانی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، مریل استریپ امسال و در جوایز اسکار 2014 برای کسب چهارمین اسکار خود رقبای سرشناسی چون «امی آدامز» (اخاذی آمریکایی)،‌ «کیت بلانش» (یاسمن غمگین)،‌ «ساندرا بولاک» (جاذبه) و «جودی دنچ» (فیلومنا) را پیش رو دارد. او پیش از این دوبار برای فیلم‌های «انتخاب سوفی» (1982) و «بانوی آهنین» (2011) اسکار بازیگر نقش اصلی و یک‌بار برای فیلم «کرامر در مقابل کرامر» (1979) جایزه اسکار نقش مکمل زن را بدست آورده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین