کد خبر: ۲۳۲۲۴۰
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۴

حاشیه‌های «رستاخیز» به مراسم چهلم معراجی‌ها رسید

مراسم چهلمین روز درگذشت محمدجواد شریفی‌راد، علی‌اکبر رنجبر، رضا فرجی، مهدی مرادی و جمشید اصلانی‌فرد از جمله عوامل فیلم - سریال «معراجی‌ها» که در حادثه انفجار در پشت صحنه درگذشتند، عصر امروز اول اسفندماه در مسجد نور میدان فاطمی برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرنگار مهر، مسعود ده‌نمکی کارگردان و سیدمحمود رضوی تهیه کننده «معراجی ها»، محمود کلاری، ابراهیم حاتمی‌کیا، فخرالدین صدیق شریف، علی شاه‌حاتمی، بهروز شعیبی، حمید داودآبادی، نیما شاهرخ‌شاهی، اصغر نقی زاده، قدیری‌ابیانه و هاشمی نماینده مجلس در این مراسم حضور یافته بودند.
 
حجت الاسلام محمداسماعیل یاری به عنوان سخنران این مراسم در سخنانی گفت: مجالسی از این دست مجالس یادآوری است. هر کس به گونه‌ای از این دنیا می‌رود. از دست رفتگان این مجلس اولین مردگان نیستند و قطعا آخرین آنها هم نیز هستند.
 

وی با یادی از زنده یاد ایرج بسطامی خواننده مطرح کشورمان که در زلزله بم درگذشت، بیان کرد: ایرج بسطامی قرار بود در شب زلزله بم در آنجا نباشد و تنها به اصرار میزبان در آنجا ماند و وقتی هم زلزله آمد او در اثر این اتفاق فوت کرد. برخی حوادث غیرقابل پیش‌بینی و پیشگیری است. توصیه من برای بازماندگان این حادثه صبر و توکل به خداوند است.
 
یاری در بخش دیگر صحبت هایش از واقعه عاشورا صحبت کرد و اینگونه اشاره داشت: حادثه عاشورا برای همه و به ویژه برای ما که الگویمان ائمه اطهار هستند سرشار از پیام است. حضرت زینت (س) در یک نیمروز 18 داغ دید. کمتر کارگردان و هنرمندی می‌تواند عرصه عاشورا با این عظمت را به تصویر بکشد. من پیشنهاد می‌کنم در عرصه هنر زیاد با این مسائل بازی نکنید.
 
این سخنران که گویی به حاشیه های پیش آمده برای فیلم «رستاخیز» اشاره می کرد، افزود:‌ سالها پیش قرار بود سریالی در مورد امام حسین (ع) ساخته شود اما بعد از 4 ماه این پروژه متوقف شد. یکی از دست‌اندرکاران این پروژه می‌گفت من ترسیدم به جای اینکه ابرو را درست کنم چشم را کور کنم و به همین دلیل پروژه را متوقف کردم. در مورد عاشورا باید بیشتر به حاشیه‌ها پرداخت و ورود به قتلگاه بسیار سخت است.

 
یاری در ادامه گفت: چندی پیش متنی از زنده یاد رسول ملاقلی‌پور می‌خواندم در این متن نوشته بود که به وی پیشنهاد ساخت فیلمی در مورد امام حسین (ع) داده بودم. او با اینکه حس می‌کرد توانایی این کار را دارد اما قبول نکرد چون به گفته خودش می‌ترسید در روز قیامت ائمه از او خرده بگیرند و بگویند تو همان «مجنون» و «قارچ سمی» را می‌ساختی و چه کار به عاشورا داشتی.
 
به گفته وی، ساخت فیلم در مورد عاشورا به این دلیل سخت است که عاشورا عرصه عقل محض و عشق محض نیست و ترکیبی از این دو است و این موضوع را به راحتی نمی‌توان به تصویر کشید.
 
این سخنران یادی هم از درگذشتگان پروژه معراجی ها کرد و گفت: زنده‌یاد شریفی‌راد، طراح جلوه‌های ویژه «معراجی‌ها» در دورانی که موظف به خدمت بود در خنثی‌سازی موشک‌هایی که دشمن بر سر ما می‌ریخت تبحر داشت و بعدها نیز نقش فوق‌العاده فعالی در جلوه‌های ویژه فیلم‌ها ایفا کرد. یاد او زنده و روحش شاد باد.
 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین