کد خبر: ۲۳۲۲۷۰
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۶

دیدار صدها خانواده‌ جدا افتاده جنگ دو کره‌ پس از نیم قرن

در اقدامی مشترک میان سئول و پیونگ‌یانگ صدها تن از شهروندان کره‌ای که بعد از جدایی شمال و جنوب از یکدیگر دور افتاده بودند، با هم دیدار کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: روز پنج‌شنبه بیش از یکصد تن از شهروندان کره جنوبی که اکثرا افراد سالخورده و شاهد جنگ دو کره بودند، در کاروانی عازم مناطق شمالی شدند تا از اقوام خود بازدید کنند.

بسیاری از این خانواده‌ها از حدود ۶۰ سال پیش موفق به دیدار یکدیگر نشده بودند. این اقدام که می‌تواند گامی مثبت در جهت بهبود روابط دو کره ارزیابی شود، پس از ارسال نامه کره شمالی به کره جنوبی در ماه گذشته صورت گرفت که طی آن پیونگ‌یانگ مقام‌های سئول را به آشتی و رفع کدورت‌ها دعوت کرده بود.

همزمان کره جنوبی قرار است روز دوشنبه آینده مانور نظامی مشترک خود با آمریکا را در آبهای میان دو کره برگزار کند. مانوری که در سال‌های اخیر به تنش‌ها میان دو همسایه دامن زده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، کره شمالی پیش‌تر تهدید کرده بود که اگر کره جنوبی برنامه مانور مشترک با آمریکا را متوقف نکند، مانع از برگزاری این گردهمایی‌های خانوادگی خواهد شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، روز پنج‌شنبه ابتدا کاروانی حامل ۸۲ شهروند سالخورده کره جنوبی به همراه ۵۸ عضو همراه با اتوبوس عازم مناطق شمالی شدند. بسیاری از این افراد با ویلچر حرکت می‌کردند و یا حتی در چند مورد به علت نیاز به مراقبت‌های پزشکی، آن‌ها به همراه آمبولانس به این دیدار اعزام شدند.

بسیاری از این افراد که از سال‌های جنگ کره (۱۹۵۳-۱۹۵۰) همدیگر را ندیده بودند، برای اقوام خود هدایایی چون البسه، دارو و خوراکی تهیه کرده بودند. آن‌ها عصر روز پنج‌شنبه به تفریحگاه کوه کوم‌گنگ رسیدند. جایی که حدود ۱۸۰ نفر از اقوام آن‌ها منتظرشان بودند. خانواده‌های دور افتاده از یکدیگر روز پنج‌شنبه شام را سر یک میز صرف کردند. قرار است چنین بازدیدهایی تا ۲۵ فوریه ادامه یابد.

به گزارش ایسنا، هزاران شهروند کره‌ای در دو سوی مرزهای شمال و جنوب برای دیدار یکدیگر ثبت نام کرده‌اند اما چنین گردهمایی‌های خانوادگی در سال‌های گذشته بارها تحت تاثیر تنش میان دولت‌های دو کشور قرار گرفته و معلق مانده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین