کد خبر: ۲۳۲۲۷۴
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۱

پیام خاتمی به کنگره حزب «اراده ملت ایران»

سیدمحمد خاتمی رییس جمهوری پیشین ایران در پیامی به ششمین کنگره سراسری حزب اراده ملت ایران تاکید کرد که پویایی جامعه و صلاح ملت و دولت در گرو حضور حزب های متعهد با گرایش های متفاوت است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، در این پیام آمده است: احزاب نهادهایی هستند که واسطه ای مطمئن میان ملت که صاحب اصلی قدرت می باشند با قدرت متمرکز که برآمده از رای و اراده ملت و مسئول در برابر آنان می باشد، هستند و برگزاری این کنگره رخدادی مبارک است که در پی دورانی رکورد در فعالیت های احزاب و موانع حضور فعال تشکل های سیاسی و صنفی در عرصه عمومی می تواند نوید بخش دورانی تازه و فضایی متفاوت نسبت به آنچه در سال های گذشته وجود داشت، باشد.

این کنگره امروز جمعه با حضور شخصیت ها و فعالان سیاسی در تهران برگزار می شود. 

خاتمی در بخش دیگری از این پیام افزود: با این امید که دولت تدبیر و امید در گذر جامعه از فضایی بسته و ناسالم به فضای سیاسی آزاد و زمینه سازی رقابت های قانونی سیاسی همانگونه که در شعارها و رویدادهای دوران انتخابات اعلام شد، نقش موثر داشته باشد و موانع از سر راه همه حزب ها، گروه ها و تشکل هایی که در چارچوب قانون عزم اعتلای کشور و تقویت آرمان های انقلاب را دارند، برداشته شود و دیگر دستگاه های مسئول در این جهت نیز همراه و موید دولت باشند.

در ادامه این بیانیه آمده است، پویایی جامعه و صلاح ملت و دولت و اصلاح امور در گرو حضور و فعالیت همه نهادهای مدنی و در راس آنها حزب های متعهد با گرایش های متفاوت است.

خاتمی در بخش دیگری از پیام خود به کنگره سراسری حزب اراده ملت ایران افزود: امروز بیش از هر زمان نیازمند همراهی و همدلی همه نهادها، گروه ها و شخصیت هایی هستیم که دل در گرو انقلاب دارند و مدافع خواست ها و اراده ملت و تلاشگر در جهت رفع نیازهای اساسی جامعه است.

وی در این پیام یادآور شد، بدون تردید همراهی با دولت محترم و حمایت از آن ضمن نقد منصفانه رویکردها و برنامه ها و ارائه راهکارهای مناسب رمز و راز موفقیت در این مرحله حساس است، مرحله ای که کشور و ملت از یکسو با مشکلاتی مواجه است که قدرت های بیرونی که درصدد تضعیف نظام و دارای منافع متضاد با منافع ملی هستند، ایجاد می کنند و از سوی دیگر اشتباهات و نارسایی هایی که علیرغم امکانات معنوی و مادی فراوان موجب مشکلات بیشتر شده است.

خاتمی در ادامه این پیام تاکید کرد، نشاط جامعه رو به آینده ما در گرو رقابت سالم و قانونی نهادهای مدنی و در عین حال پاینبدی به موازین اصیل انقلاب اسلامی در چارچوب قانون اساسی و تلاش برای اجرای همه جانبه آن از سوی نهادهای حکومتی و مردمی است و به حمدالله نشانه این تحول را (هرچند نه چندان پررنگ) در ماههای اخیر می بینیم.

خاتمی در پایان پیام خود برای دبیرکل حزب اراده ملت و نیز نشست سراسری آن آرزوی موفقیت کرد.

ششمین کنگره سراسری حزب اراده ملت با حضور شخصیت ها و فعالان سیاسی و نمایندگان برخی از احزاب امروز جمعه در مجموعه فرهنگی و ورزشی تلاش آغاز شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین