کد خبر: ۲۳۲۳۱۱
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۲

ایران 11 پاکستانی بازداشت شده را به آن کشور تحویل داد

روزنامه ˈدنیاˈ چاپ اسلام آباد امروز جمعه گزارش داد: نیروهای مرزبانی ایران 11 شهروند پاکستانی را که به اتهام ورود غیرمجاز به ایران بازداشت شده بودند، به مقامهای آن کشور تحویل داده اند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، این روزنامه اردو زبان چاپ پاکستان افزود: مرزبانان ایران پس از انجام تحقیقات و بازرسی از اتباع بازداشت شده، آنان را به مقام های مرزی آژانس تحقیقات فدرال پاکستان (اف آی ای) در منطقه ˈچاغیˈ حوالی ˈتفتانˈ که پایانه میرجاوه ایران در نقطه مرزی مشترک دو کشور در آن قرار دارد، تحویل داده اند.
 
پیش از این نیز در ماه بهمن، روزنامه انگلیسی زبان ˈبیزینس رکوردˈ پاکستان گزارش داده بود که نیروهای مرزی ایران 30 تبعه پاکستانی را بازداشت کرده و به مقام های مرزی پاکستان در نقطه مرزی میرجاوه تحویل داده اند.
 
بنا به گزارشها، اتباع پاکستانی به منظور یافتن کار و یا سفر به کشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس سعی می کنند از طریق ورود غیرقانونی به ایران بسوی کشورهای مقصد حرکت کنند.
 
گروه های غیرقانونی قاچاق انسان در این منطقه اقدامات خطرناکی را برای اعزام مهاجران غیرقانونی به آن سوی مرزها به کار می بندند و گاه با حبس چندین نفر در صندوق عقب خودروهای عبوری و یا بار کامیون ها، جان آنها را به بازی می گیرند.
 
در نتیجه این وضعیت، انتشار خبرهای مربوط به قربانی شدن مهاجرین غیرقانونی در مرزها و مناطق همجوار با ایران به وفور در رسانه های پاکستان به چشم می خورد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین