کد خبر: ۲۳۲۳۲۳
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۵

خشونت‌های اخیر ونزوئلا ۸ کشته بر جای گذاشت

دادستان کل ونزوئلا ، مرگ 8 نفر و زخمی شدن 137 تن در جریان اغتشاشات ضد دولتی در این کشور آمریکای جنوبی که از 12 فوریه گذشته آن را فراگرفته است، را مورد تایید قرار داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا، روزنامه ˈال پاییسˈ اسپانیا بامداد روز شنبه در پایگاه خبری اینترنتی اش گزارش داد: رقم رسمی اعلام شده از سوی خانم ˈلوییسا اورتگا دیازˈ دادستان کل جمهوری بولیواری ونزوئلا ، دو نفر بیش از تعداد قربانیانی است که تاکنون در رسانه ها اعلام شده بود.

اعتراض ها و اغتشاشات علیه دولت ˈنیکلاس مادوروˈ رییس جمهوری ونزوئلا از هفته گذشته با قتل سه نفر در اجتماعی که از سوی مخالفان دولت به مناسبت روز جوان فراخوان شده بود، شدت گرفته است.

وزارت امور عمومی ونزوئلا روز جمعه گذشته از بازداشت 24 نفر در جریان اعتراضات ضددولتی خبر داد که به جمع 80 تن دیگر از بازداشت شدگان در اغتشاشات روز پنجشنبه گذشته در نقاط مختلف کشور افزوده می شوند.

به گفته دادستان کل ونزوئلا، اغتشاشگران روز جمعه گذشته به ساختمان های وزارت امور عمومی، اداره امور قضات، وزارت راه و ترابری، ایستگاههای مترو کاراکاس - پایتخت- ، چندین شعبه بانک، ساختمان استانداری ها در ایالتهای ˈتاچیراˈ و ˈآراگواˈ، خودروهای ماموران پزشکی قانونی و شماری از خانه ها و خودروهای شخصی در سطح کشور حمله کرده و به آنها آسیب زده اند.

از سوی دیگر، سازمان دیده بان حقوق بشر با صدور بیانیه ای، خشونت بکاررفته از سوی ماموران دولتی علیه تظاهرکنندگان را محکوم کرد و دولت مادورو را به خشونت علیه دستگیرشدگان و شلیک گلوله علیه مردم بی دفاع متهم ساخت.

این در حالی است که دولت ونزوئلا، ˈلئوپولدو لوپزˈ رهبر جناح مخالف دولت را مسوول اغتشاشات اخیر در کشور معرفی و بدنبال بالاگرفتن ناآرامی ها او را از روز سه شنبه گذشته دستگیر کرده است.

اوضاع ونزوئلا در پی اعتراض مخالفان غربگرای دولت به نتایج انتخابات محلی در دسامبر گذشته رو به وخامت نهاد و از 12 فوریه با بستن خیابان ها از سوی آنها در شهرهای مختلف، وارد مرحله ای خشونت بار شده است.

برخی گزارش های رسمی، شمار قربانیان این اعتراض ها را 8 کشته ، 160 زخمی و 324 دستگیری اعلام می کنند.

این رویدادها موجب افت شدید ارزش بولیوار در بازارهای ونزوئلا شده است .

دولت مادورو، رسانه ها را به تشدید بحران در کشور از طریق ایجاد تشویش در مردم متهم کرده است.

دولت ونزوئلا در این زمینه بطور رسمی شبکه امریکایی ˈسی ان انˈ را به ایجاد بلوا و آشوب در این کشور امریکای جنوبی متهم و مجوز فعالیت خبرنگاران آن را لغو کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین