کد خبر: ۲۳۲۳۸
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۸۴ - ۱۶:۱۱

با اجازه کدخدا، به دختری تجاوز گروهی کردند!

آفتاب‌‌نیوز : سرنوشت غم‌انگيز مختار ماي، زن پاكستاني، كه مورد تجاوز گروهي از مردان يك قبيله به دلايل اختلافات قبيله‌اي قرار گرفته بود، يكي از هزاران نمونه خشونت عليه زنان است كه بالاترين مرجع قانونگذار آن كشور هم آن را به‌گونه‌اي تائيد كرده است. مطلبي كه مي خوانيد نقدي است از سوي سايت زنان پاكستان بر مصاحبه‌ي آقاي مشرف، رئيس جمهور پاكستان، با واشنگتن‌پست:

«آقاي مشرف، رئيس‌جمهور پاكستان، در 13 سپتامبر در مصاحبه‌اي با واشينگتن‌پست درباره‌ي اعلام تصميم زن جواني كه با تائيد ريش‌سفيدان دهكده‌اش مورد تجاوز گروهي قرار گرفته است، مي‌گويد: «اعتراض اين زن جوان براي به دست‌آوردن پول بوده است. وي اشاره كرد كه بسياري از مردم مي‌گويند اگر مي‌خواهيد به خارج از كشور برويد و يا ويزاي كانادا يا تابعيت آن كشور را به دست آوريد، بايد مورد تجاوز جنسي قرارگيريد!»

«اظهارات رئيس جمهور مشرف توهيني به تمام زنان جهان است كه براي كرامت خود مبارزه مي‌كنند و خشونت عليه خود را شجاعانه نفي مي‌كنند و دست به پيكار مي‌زنند تا ديگران نيز دچار چنين بي‌عدالتي نشوند.

«مختار ماي را در ژوئن 2002 محكوم كردند كه مورد تجاوز گروهي قرار گيرد زيرا برادر كوچك‌ترش مرتكب «رابطه‌ا‌ي نامشروع» با دختري از يك قبيله ديگر كه در نظام سلسله مراتبي قبايل ارشدتر به‌شمار مي‌رود شده بود. وي به پليس حمله به خود را گزارش داد و متهمين به دادگاه رفتند. 6 نفر محكوم شدند كه اكنون همه‌ي آنها آزاد هستند. هنگامي كه مختار ماي تمايل خود را به خروج از كشور اعلام كرد، او را در خانه‌اش حبس كردند و اجازه نداشت تا منطقه‌ي خود را ترك كند. اكنون آقاي مشرف اعلام مي‌كند اين زن جوان آزاد است.
«خانم مختار ماي خطاب به رئيس جمهور پاكستان اعلام كرد: «تمام ثروت‌هايي را كه در اثر اين تجاوز كسب كرده‌ام به شما تقديم مي‌كنم اما آيا شما عدالت را اجرا مي‌كنيد؟»

براي پيوستن به كنوانسيون رفع خشونت عليه زنان متحد شويد.»

ترجمه شده از سايت فمينيستي زنان پاكستان.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین