کد خبر: ۲۳۲۴۲۴
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱

رئیس مجلس اوکراین و معاونش استعفا کردند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، ولادیمیر ریباک رئیس پارلمان اوکراین که از طرفداران دولت بحران زده این کشور بود، امروز از مقام خود استعفا کرد. بر اساس این گزارش، رئیس مجلس اوکراین دلیل استعفای خود را بیماری جسمی اعلام کرده است.

استعفای ریباک پس از آن صورت می‌گیرد که در پی بحران اوکراین چند تن از سایر مقامات این کشور از مقام خود استعفا کرده بودند. در همین حال ویکتور یانوکویج رئیس جمهور اوکراین و رهبران مخالف این کشور روز گذشته قرارداد صلح و آتش بس را امضا کرده اند. در درگیری های خونین اخیر در شهر کیف حداقل 77 نفر کشته و ده ها نفر نیز زخمی شده اند.

وزیر دفاع اوکراین نیز تاکید کرد، ارتش اوکراین بیشترین تلاش خود را برای دفاع و حمایت از تاسیسات دفاعی و نظامی متمرکز کرده است. هیگل نیز از وزیر دفاع اوکراین خواست تا ارتش را از دخالت در بحران سیاسی این کشور برحذر دارد.

گفتنی است ایگور کالیتنیک معاون اول رئیس پارلمان اوکراین نیز از سمت خود استعفا کرد.
لازم به ذکر است که دقایقی قبل هم "ویتالی کلیچکو" رهبر مخالفان اوکراینی از فرار رئیس جمهوری اوکراین به روسیه خبر داد.

منابع خبری چندی پیش از خروج رئیس جمهور از اوکراین از این کشور خبر داده بودند.

بحران سیاسی اوکراین از نوامبر گذشته زمانی آغاز شد که یانوکویچ با امضای قرارداد تجارت آزاد با اتحادیه اروپا مخالفت کرد و در چرخشی آشکار روابط و همکاری های خود را با مسکو تقویت کرد. روسیه نیز قول اعطای کمک مالی 15 میلیارد دلاری را به کیف داده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین