کد خبر: ۲۳۲۴۳۵
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۳

آزادی نویسنده مطلب روزنامه «آسمان» با قرار کفالت

یکی از نزدیکان عباس بزرگمهر مدیر مسئول روزنامه توقیف شده «آسمان» از آزادی نویسنده مطلب این روزنامه با صدور قرار کفالت خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نوشاد عبادی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از نویسندگان این روزنامه که مطلب وی با موضوع قصاص منجر به توقیف روزنامه آسمان و بازداشت مدیر مسئول آن شد، صبح امروز در شعبه 12 دادسرای فرهنگ و رسانه حضور یافت و مورد بازجویی قرار گرفت.

به گفته وی پس از پایان بازجویی، بازپرس پرونده برای نویسنده مطلب روزنامه توقیف شده آسمان قرار کفالت صادر کرد.

مدیر مسئول روزنامه آسمان اول اسفند ماه جاری با اعلام جرم دادستانی تهران به علت انتشار مطلبی با موضوع قصاص به شعبه 12 دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد.

پس از ارایه پاره ای توضیحات از سوی وی بازپرس برای بزرگمهر قرار وثیقه 300 میلیون تومانی صادر کرد که به علت پایان وقت اداری برای تودیع وثیقه، وی بازداشت شد.

گفته می شود هیات نظارت بر مطبوعات نیز روز دوشنبه هفته جاری مطلب روزنامه آسمان را بررسی خواهد کرد.

بنابر اعلام دادستانی تهران با اعلام جرم سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه، روزنامه آسمان به دلیل انتشار مطالب خلاف موازین اسلامی و توهین به مقدسات اسلامی توقیف شد.

به گزارش روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، روزنامه آسمان در شماره روز سه شنبه 29 اسفند 1392 مطلبی را در ارتباط با حکم قصاص منتشر کرد.

متعاقب انتشار این مطلب سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه علیه مدیر مسئول این روزنامه اعلام جرم کرد و خواستار توقف انتشار آن شد.

در پی ارجاع پرونده به شعبه بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه، بازپرس پرونده پس از رسیدگی، دستور توقیف این روزنامه را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر و ابلاغ کرد.

محمد قوچانی سردبیر روزنامه توقیف شده آسمان نیز یکم اسفند ماه ضمن عذرخواهی از مردم، اشتباه فنی در آخرین لحظات چاپ را علت چنین اتفاقی عنوان کرد و گفت: قرار بود این بخش از گزارش حذف شود.

برخی منابع نیز اعلام کردند که به دنبال این اقدامات به احتمالا زیاد مدیر مسوول آسمان امشب آزاد خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین