کد خبر: ۲۳۲۴۷۶
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۱

وزیر امور خارجه بر گسترش روابط ایران و اتحادیه اروپا تاکید کرد

وزیر امور خارجه در دیدارهای جداگانه سفرای جدید و آکرودیته آلبانی و لتونی با اشاره به رویکرد دولت جدید مبتنی بر تعامل سازنده با کشورهای خارجی، بر وجود زمینه های گسترده همکاری بین ایران و اتحادیه اروپا از جمله کشورهای آلبانی و لتونی تاکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه سفرای جدید آلبانی، لتونی، فیجی و فیلیپین در ایران روز شنبه بطور جداگانه با وزیر امور خارجه ایران دیدار و رونوشت استوارنامه خود را به محمد جواد ظریف تقدیم کردند.

وزیر امور خارجه ایران در دیدارهای جداگانه سفرای جدید و آکرودیته آلبانی و لتونی با اشاره به رویکرد دولت جدید مبتنی بر تعامل سازنده با کشورهای خارجی ، بروجود ظرفیت ها و زمینه های گسترده همکاری بین ایران و اتحادیه اروپا از جمله کشورهای آلبانی و لتونی تاکید کرد.

ظریف با اشاره به مشترکات و روابط دیرینه و دوستانه بین ایران و آلبانی ، ابراز امیدواری کرد روابط تهران - تیرانا با بهره گیری از تجارب و تلاش های گذشته تاکنون بیش از پیش گسترش یابد.

وی با اعلام آمادگی کشورمان برای توسعه بیش از پیش روابط دو و چند جانبه با کشور لتونی، برنقش مهم این کشور برای توسعه روابط ایران و اتحادیه اروپا بخصوص با توجه به ریاست این کشور بر اتحادیه اروپا از سال آینده تاکید کرد.

ظریف همچنین در دیدارهای جداگنه سفیر جدید و آکرودیته فیجی و سفیر مقیم فیلیپین در تهران بر اهتمام دولت جدید کشورمان برای توسعه و گسترش روابط با کشورهای آسیایی تاکید کرد.

وی زمینه های همکاری ایران و این کشورها را در عرصه های اقتصادی و تجاری و نیز گردشگری فراوان توصیف کرد.

گنس موچای، روبین نایر، آتیس آسیاتیس سفرای جدید و آکرودیته آلبانی، فیجی و لتونی و همچنین ادواردو مارتین منز سفیر جدید و مقیم فیلیپین در تهران نیز با ابراز خرسندی از دیدار و حضورشان در ایران ، گزارشی از روند کنونی روابط ارایه کردند.

آنان تاکید کردند: تمامی توان خود را برای گسترش و توسعه بیش از پیش و همه جانبه روابط در عرصه های اقتصادی ، تجاری ، فرهنگی و گردشگری به کار خواهند گرفت.

سفرای آلبانی و لتونی بر علاقه مندی کشورهای مختلف در اتحادیه اروپا برای توسعه و گسترش روابط با ایران در فضای جدید تاکید کردند و سفیر لتونی ابراز امیدواری کرد در دوره ریاست آتی کشورش بر اتحادیه اروپا شاهد ارتقا و گسترش بیش از پیش این روابط در ابعاد دوجانبه و چند جانبه باشیم.

سفرای جدید فیجی و فیلیپین نیز بر وجود ظرفیت های گسترده برای توسعه روابط بخصوص در عرصه های اقتصادی و نیز گردشگری بین ایران و با کشورهای خود تاکید کردند و ابراز امیدواری کردند با پیگیری توافقات فیمابین شاهد جهشی قابل توجه در روابط موجود باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین