کد خبر: ۲۳۲۵۲۷
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۵

کانادا سفارت خود در اوکراین را تخلیه کرد

دولت کانادا تصمیم گرفت تا سفارت خود در شهر کیف پایتخت اوکراین را تخلیه کرده و کارمندان سفارت به همراه خانواده های آنها را از این شهر خارج کند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دولت کانادا تصمیم گرفت تا سفارت خود در شهر کیف پایتخت اوکراین را تخلیه کرده و کارمندان سفارت به همراه خانواده های آنها را از این شهر خارج کند.

به گزارش صدای روسیه، یک دیپلمات وزارت خارجه کانادا تاکید کرد، با توجه به تحولات داخلی اوکراین دولت کانادا بر این باور است که ادامه حضور تعداد زیادی از کارمندان سفارت این کشور در کیف به همراه خانواده های آنها در شرایط کنونی لزومی ندارد و از کارمندان سفارت خواسته است تا برای مدتی این شهر را ترک کنند.

بر اساس این گزارش کانادا روز سه شنبه گذشته پس از تشدید خشونت‌های مرگبار و خونین در شهر کیف سفارت خود را تعطیل کرده بود. سخنگوی وزارت خارجه کانادا نیز اعلام کرد، اتاوا به دقت تحولات اوکراین را زیر نظر دارد و اقدامات و تدابیر لازم را برای حفظ امنیت کارمندان سفارت خود در کیف اتخاذ کرده است. وی اشاره ای به این مساله نکرده است که سفارت کانادا در کیف تا چه زمانی تعطیل خواهد بود. کانادا به شهروندان این کشور نیز نسبت به سفر به شهر کیف هشدار داده است.

به گزارش تسنیم، تحولات اوکراین در شرایطی است که مقام های گارد مرزی این کشور به رئیس جمهور و وزیر کشور سابق اجازه خروج از کشور را نداده اند. یولیا تیموشنکو نخست وزیر سابق و رهبر مخالفان از زندان آزاد شده و آمادگی خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده است. وی از مخالفان دولت یانوکویچ خواسته است تا همچنان به اعتراضات خود ادامه دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین