کد خبر: ۲۳۲۶۷۰
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۸

اظهارات تند قرضاوی علیه اعراب

شیخ یوسف قرضاوی روز جمعه در دوحه بار دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و حکومت انتقالی مصر و عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع مصر و مسئول کودتای نظامی در این کشور را مورد انتقاد قرار داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: شیخ یوسف قرضاوی، رهبر معنوی اخوان المسلمین که در قطر اقامت دارد روز جمعه دوباره در مسجد عمر بن الخطاب در دوحه از تریبون نماز جمعه بار دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و حکومت انتقالی مصر و عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع مصر و مسئول کودتای نظامی در این کشور را مورد انتقاد قرار داد و علیه آنها سخنرانی کرد.

به گزارش روزنامه العرب، چاپ لندن، این در حالی است که شیخ تمیم بن حمد آل خلیفه، امیر قطر پیش از این تعهد داده بود که از تریبون‌های این کشور حمله و انتقادی متوجه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نشود و مطالبات کشورهای عربی به ویژه عربستان سعودی و امارات متحده عربی در این زمینه برآورده شود.

قرضاوی در سخنرانی روز جمعه وجود فشار سیاسی که موجب غیبتش طی هفته‌های اخیر شده بود را رد کرد و گفت که شایعاتی که در طی سه هفته گذشته درباره نبود من پشت تریبون نماز جمعه زده شده، همگی عاری از حقیقت است.

منابع آگاه در دوحه می‌گویند که امیر تمیم تلاش کرد که مانع رفتن قرضاوی به پشت تریبون نماز جمعه طی سه هفته اخیر شود اما پدرش که این روزها در قطر به او "امیر والد" می‌گویند قرضاوی را مجددا به پشت تریبون فرستاد و به او اجازه داد که سخنرانی کند.

به گفته این منابع در حال حاضر امور در دستان امیر تمیم نیست و پرونده‌های اساسی در دست گارد قدیمی است که با شیخ حمد بن خلیفه، پدر تمیم ارتباط دارند.

این منابع همچنین می‌گویند که امیر والد پسرش را متهم به ضعف در مواجهه با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس کرده و به او ایراد گرفته است که نمی‌بایست هیچ گونه تعهدی به آنها می‌داده است. وی تاکید کرده که اخوان از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس مهمتر هستند و باید منتظر بماند و بر مواضعش پافشاری کند و ببیند که آنها سرانجام در برابر اراده قطر تسلیم می‌شوند.

شیخ تمیم بن حمد آل خلیفه، امیر قطر در نشست سه جانبه‌ای که با حضور امیر کویت در ریاض نزد پادشاه عربستان برگزار شده بود، تعهد کتبی داده بود که قطر از سیاست‌های سابق خود در قبال کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و حکومت انتقالی مصر دست بردارد و دیگر اجازه سخنرانی علیه آنها را به کسی ندهد.

منابع آگاه در ریاض نیز گفته‌اند که انتظار می‌رود به زودی عبداللطیف الزیانی، دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس به دوحه پرواز کند و مراتب اعتراض کشورهای عربی این شورا را نسبت به اظهاراتی که القرضاوی بیان می‌دارد، به مقام‌های قطری ابلاغ کند.

به گفته این منابع الزیانی هشدار آخر را به قطری‌ها خواهد داد و از آنها خواهد خواست که جلوی اظهارات قرضاوی را بگیرند یا این که منتظر تعلیق عضویت قطر در شورای همکاری خلیج فارس باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین