کد خبر: ۲۳۲۷۲۲
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۱

شین هوا: جذابیت های صنعت نفت ایران برای خارجی ها افزایش می یابد

خبرگزاری چین روز دوشنبه اعلام کرد که ایران با ابتکار و نوآوری در قراردادهای نفت و گاز درصدد جذاب تر کردن بازار بزرگ انرژی برای خارجیان است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا به نقل از شین هوا ، دولت ایران به این شکل می تواند سرمایه گذاران و شرکت های خارجی را بیش از پیش وارد این بازار کرده و به آنها امکان دهد تا قراردادهای توسعه انرژی های هیدروکربن را در کنار نفت و گاز در اختیار داشته باشند.

شین هوا نوشت: از این پس دست شرکت های خارجی در استخراج و توسعه و تولید میادین مذکور بازتر خواهد شد. ایران قراردادهای قدیمی تر را که جذابیت کمتری داشته دیگر مورد استفاده قرار نخواهد داد و قرارداد جدید نفتی موسوم به ˈآی پی سیˈ را جایگزین آن می کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی چین، شرکت ملی نفت ایران از این پس با شرکت های بین المللی موسسات مشترکی به منظور تولید نفت ایجاد خواهدکرد و کارشناسان ایرانی با شرکت های خارجی همکاری خواهند شد تا فناوری های روز دنیا در اختیار ایران قرار گیرد.

شین هوا تصریح کرد که ایران بر اساس آمار رسمی تا پنج سال دیگر برای توسعه صنایع نفت بالادستی به 150 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد.

خبرگزاری چین نوشت: از زمانی که دولت جدید در ایران روی کارآمده و با کاسته شدن از تحریم ها، وزارت نفت ایران هم کوشیده است جایگاه ایران را در بازار بین المللی انرزی احیا کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین