کد خبر: ۲۳۲۸۴۰
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۵۲

بازیگر «شکارچیان روح» درگذشت

هارولد رامیس بازیگر و کارگردان که بیش از همه برای فیلم‌های «شکارچیان روح» و «روز گراندهاگ» شهرت داشت، از دنیا رفت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رامیس دوشنبه بر اثر عوارض ناشی از بیماری نادر واسکولیت یا التهاب عروق خونی درگذشت. او 69 ساله بود.


این بازیگر آمریکایی سال 1984 با بازی در اولین فیلم مجموعه سینمایی «شکارچیان روح» به کارگردانی ایوان ریتمن به شهرت رسید. رامیس در این فیلم نقش آیگان اسپنگلر یک شکارچی روح عینکی را بازی کرد.

او ذز عین خال یک نویسنده و کارگردان با استعداد بود و از فیلم‌هایش می‌توان به « Caddyshack» و «خانه حیوانات» اشاره کرد.

گفته می‌شود سابقه بیماری هارولد رامیس به سال 2010 بازمی‌گردد، اما او در‌این‌مدت از بیماری خود حرفی نمی‌زد. پس از اعلام خبر مرگ رامیس، تعدادی از چهره‌های مانند بیلی کریستال، جان فاورو و ست مک‌فارلین در شبکه‌های اجتماعی مانند توئیتر به او ادای احترام کردند.

رامیس متولد شیکاگو و فارغ‌التحصیل دانشگاه واشنگتن در سینت لوییس بود. او پس از پایان تحصیلات برای مدتی کوتاه در بخش بیماران روانی کار کرد.

او کار خود را با نوشتن داستان‌های هنری در روزنامه‌ای در شیکاگو آغار کرد. رامیس سپس به گروه کمدی معروف «سکند سیتی» در شیکاگو پیوست، اما به قول خودش پس از آشنایی با جان بلوشی به نقاط ضعف خود پی برد.

هارولد رامیس در فیلم «شکارچیان روح»
هارولد رامیس، دان آیکروید و بیل موری در صحنه‌ای از فیلم «شکارچیان روح»

«شکارچیان روح» سال 1984 در دنیا به موفقیت بزرگی دست پیدا کرد و یک دنباله در 1989 و یک مجموعه کارتونی طولانی به همراه داشت. قسمت سوم فیلم سال‌هاست در دست تولید است.

«شکارچیان روح» درباره سه دکتر است که یک شرکت تاسیس می‌کنند. بیل موری و دان آیکروید دیگر بازیگران این فیلم هستند. رامیس اذعان می‌کرد این کمدی، به‌یادماندنی‌ترین کار اوست، اما بیشتر به ماندگاری فیلم افتخار می‌کرد.

رامیس سال 2009 گفت: «مردم «شکارچیان روح» را واقعا دوست دارند. پدر و مادرها فیلم را برای بچه‌هاشان دوست دارند. معلم‌ها هم دوست دارند.»

این فیلم همچنان یکی از موفق‌ترین کمدی‌های تاریخ سینماست و با در نظر گرفتن نرخ تورم بیش از 500 میلیون دلار فروخت.

رامیس پس از بازی در دنباله «شکارچیان روح» پشت دوربین رفت و بیل موری را در فیلم «روز گراندهاک» و رابرت دنیرو را در فیلم «این را تحلیل کن» کارگردانی کرد.

«The Ice Harvest»، «‌افسون‌شده» با بازی برندان فریزر و الیزابت هرلی و آخرین فیلمش کمدی ماقبل تاریخ «سال یک» (2009) از دیگر فیلم‌های او در مقام کارگردان است. رامیس این اواخر اپیزودهایی از سریال «The Office» را کارگردانی کرد.

به گزارش خبرآنلاین، رامیس همچنین الهام‌بخش نسل جدیدی از فیلمسازان مانند جاد آپاتو بود که سال 2007 از او خواست در کمدی « Knocked Up» بازی کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین