آفتابنیوز : 
در این میان رسانهای که میتوان گفت نقش مهمی در پوشش تبلیغات و آگهی ایفا میکند صدا و سیما ـ بخصوص سیماـ است
صدا و سیما رسانهای حاوی برنامههای متنوع و مفید است حال باید دید که تبلیغات و پخش پیامهای بازرگانی چه تاثیری در این رسانه دارد.
از جمله فعالیتهای سازمان صدا و سیما در شبکههای مختلف اجرای برنامههای علمی ـ آموزشی، پژوهشی و ... با دعوت از کارشناسان و اساتید مجرب است که تاکنون نمود خوبی داشته و مورد استقبال و استفاده مخاطبان عام و خاص خود قرارگرفته و در خور تقدیر است.
با این وجود در پایان اکثر این برنامههای آموزنده بخصوص زمانی که بحث به جایی که زمان نتیجهگیری و هدف است، میرسد مجری برنامه با اعلام این که آقای... خانم... متاسفانه وقت نیست یا وقت اندک است و همکاران من اشاره میکنند که وقت شما تمام شده بحث به گونهای ابتر و با جمعبندی ناقص ـ در یک یا دو دقیقه!- رها شده و برنامه به اتمام میرسد.
این در حالی است که در اوایل و یا بین همین برنامه ها که بیشتر به صورت زنده پخش میشود 3 الی 4 دقیقه و یا بیشتر پیامهای بازرگانی پخش میشود که این امر باعث گسست افکار شده و ذهن مخاطب از بحث فاصله گرفته ونوعی بیتوجهی نسبت به برنامه به او دست میدهد.
فیلمهای سینمایی و سریالها و ... نیز از این اثر مستثنی نیستند تا جایی که قسمتی از فیلم یا برنامه جهت پخش آگهی گرو نگهداشته میشود و چیزی نمانده که مدت زمانی این دو جابجا شود و حتی در سه چهار دقیقه پایانی فیلم نیز دست بردار نیستند که این امر اثر منفی برروی مخاطبان گذاشته وموجبات دلسردی آنها را فراهم میکند،حتی گاهی بیننده عطای فیلم را به لقایش می بخشد؟!!.
قصد این قلم نکوهش و انکار زحمات عزیزان درآن رسانه و سازمان و پخش این گونه پیامها -که به نوعی درآمدزایی برای سازمان است - نیست بلکه به مسوولین و دست اندرکاران سازمان پیشنهاد میشود که وقت این گونه برنامهها به گونهای تنظیم شود که بحث مورد نظر برنامه به نتیجهگیری کامل برسد ومخاطب استفاده بهینه و حداکثر را از آن ببرد و پخش پیامها در جای مناسب خود صورت گیرد تا موجبات دلسردی ،دلزدگی و بیتوجهی مخاطب و مخاطبگریزی را فراهم نیاورد.
به نظر میرسد از آنجایی که رسانه صدا و سیما از پرمخاطبترین رسانههاست امید است مسوولین ذیربط در آن سازمان تدبیری بیندیشند که جلب و جذب مخاطب بر مخاطبگریزی غلبه کند که این امر ، باتدبیر مدیریت جدید سازمان میتواند شکوفایی هرچه بیشتر سازمان برای جذب مخاطب را فراهم آورد.