کد خبر: ۲۳۲۹۷۲
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۶

ظریف: پایان مذاکرات با 5+1 باید پایان تحریم‌ها باشد

وزیر امور خارجه ایران گفت: دشمنی دیرینه آمریکا با ایران حتی در صورت حل مسئله هسته ای پایان نخواهد یافت چون آنها دنبال تبدیل ایران از یک کشور آرمانی به یک کشور دیگر هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف روز سه شنبه در نشستی با رییس و معاونان رسانه ملی،آخرین تحولات مذاکرات هسته ای و راه های گسترش هماهنگی حرفه ای دستگاه دیپلماسی کشور و صدا و سیما را بررسی کرد.

ظریف با تشکر از حمایت های رسانه ملی از فعالیت های دستگاه دیپلماسی و فرصت های نامحدودی که صدا و سیما برای ارتباط با افکار عمومی در اختیار مسوولان وزارت امور خارجه قرار می دهد، تأکید کرد: مؤلفه اصلی قدرت در معادلات نوین و پایدار دیپلماسی، ارتباط و تکیه بر مردم است و به همین علت استفاده از فرصتهای ایجاد شده در صدا وسیما ، برای وزارت خارجه بسیار مهم ومغتنم است.

وزیر امور خارجه با اشاره به چند دور مذاکره پیش بینی شده تا تیر ماه 93 میان ایران و 1+5، گفت: در پایان مذاکرات همه تحریم های ناعادلانه و ظالمانه ایران باید برچیده و حقوق هسته ای ملت باید محقق شود ما نیز همچنانکه همیشه گفته ایم اثبات می کنیم که بدنبال تولید سلاح اتمی نبوده و نیستیم.

در این نشست، رییس رسانه ملی نیز با تأکید بر تداوم سیاست حمایتی رسانه از فعالیت های دیپلماتیک کشور، گفت: این نگاه تبیینی و حمایتی در آینده نیز در چارچوب وظایف کلان و قانونی صدا و سیما ادامه خواهد یافت چون صدا وسیما این را یک وظیفه ملی قلمداد می کند.

در این جلسه که با پرسش و پاسخ و هم اندیشی همراه بود معاونان و مدیران رسانه ملی نیزبا بیان پیشنهادها ومطالبی، پیگیری سؤالات و پاسخگویی به شبهات مردم و منتقدین را فرصتی برای وزارت امور خارجه در جلب حمایت بیشتر و اقناعی مردم توصیف کردند.

در این جلسه سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه نیز با بیان توضیحاتی پیرامون روند مذاکرات هسته ای بر ضرورت ارتباط قوی تر و گسترده تر وزارت امور خارجه و صدا و سیما تأکید و در این زمینه پیشنهادهایی مطرح کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین