کد خبر: ۲۳۲۹۹۲
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۹

دیدار کاردار ایران با رییس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان انگلیس

کاردار غیرمقیم جمهوری اسلامی ایران که در راس هیاتی به لندن سفر کرده بود، با رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس عوام انگلیس دیدار و گفت و گو کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، ˈمحمد حسن حبیب الله زادهˈ و سر ˈریچارد اوتاوایˈ در این دیدار درباره روابط دو جانبه ایران و انگلیس و روند گام به گام و متقابل بهبود مناسبات گفت و گو کردند.

همکاری های پارلمانی، مسائل منطقه ای و همچنین مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 از دیگر موضوعاتی بود که در این دیدار مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

آقای حبیب الله زاده در این دیدار با اشاره به پایان وضعیت حفاظت منافع و برقراری روابط مستقیم دیپلماتیک میان ایران و انگلیس، گفت: امیدواریم که در دوره جدید روابط و مناسبات دو کشور بر اساس حسن نیت و احترام متقابل پیگیری شود.

کاردار کشورمان در سفر خود به لندن علاوه بر دیدار و گفت و گو با مقامات وزارت خارجه انگلیس با نمایندگان عضو گروه دوستی پارلمانی انگلیس و ایران و دبیرکل اتحادیه بین المجالس در پارلمان انگلیس نیز جداگانه دیدار و گفت و گو کرد.

همچنین روز پنجشنبه گذشته طی مراسمی با حضور کاردار جمهوری اسلامی ایران، رییس مرکز اسلامی انگلیس و مسئولان سفارت عمان در لندن، پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز سفارت کشورمان برافراشته شد و وضعیت حافظ منافع در روابط دو کشور بطور رسمی خاتمه یافت.

طی حدود دو سال گذشته دولت عمان از طرف جمهوری اسلامی ایران و دولت سوئد از طرف انگلیس به عنوان حافظان منافع دو کشور در لندن و تهران ایفای نقش می کردند.

آقای حبیب الله زاده در این سفر با مسئولان نهادهای ایرانی مستقر در انگلیس نیز تشکیل جلسه داد و ضمن بازدید از کنسولگری کشورمان در لندن از نزدیک در جریان روند ارائه خدمات کنسولی به هموطنان ایرانی قرار گرفت و دستورات لازم را برای بهبود این خدمات صادر کرد.

کاردار غیرمقیم کشورمان عصر سه شنبه به سفر خود به انگلیس پایان داد و به تهران بازگشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین