کد خبر: ۲۳۳۰۵۵
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳

3 میلیون و 456 هزار نفر در کشور بیسواد هستند

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: براساس آمارهای رسمی (سرشماری سال 90) حدود سه میلیون و 456 هزار نفر از جمعیت کشور در در رده سنی 10 تا 45 سال بی سواد هستند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈعلی باقرزاده ˈ عصر سه شنبه در جمع مدیران آموزش و پرورش و نهضت سواد آموزی استان لرستان ، افزود: این تعداد حدود هفت درصد جمعیت کشور در گروه سنی 10 تا 45 سال را تشکیل می دهد.

وی اظهار داشت: یکی از سیاست های جدی وزارت آموزش و پرورش برای دو سال آینده، به صفر رساندن جمعیت بی سواد در کشور است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: راهبرد محوری این وزارتخانه، بهبود و ارتقای سطح کیفی آموزش در کشور است چراکه تعلیم و تربیت ، خدمت گرانبها و ارزشمند وزارت آموزش و پرورش است.

وی تصریح کرد: افزایش سطح کیفی آموزش و پرورش تنها با شعار محقق نمی شود و لازمه آن برنامه ریزی هدفمند و منسجم در کشور و تامین اعتبارات مورد نیاز است.

باقرزاده یکی از عوامل ارتقای کیفیت آموزش و پرورش را نیروی انسانی دانست و گفت: ساماندهی نیروی انسانی برای استفاده درست از امکانات یکی از سیاست های محوری وزارت آموزش و پرورش است.

باقرزاده همچنین با بیان این که ماموریت وزارت آموزش و پرورش تهیه و اجرای نقشه راه برای تحقق سند تحول بنیادین است، اظهار کرد: حرکت بر مدار عقلانیت و کار کارشناسی برای اجرای سند تحول بنیادین و طراحی نقشه راه تحقق این سند نیز از اولویت های این وزارتخانه است.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی ،هدف از ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش را توانمند سازی معلمان، بهبود فعالیتهای حرفه ای و ارتقای انگیزه و نشاط معلمان با تقویت ساز و کارهای آموزشی عنوان کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین