کد خبر: ۲۳۳۲۹۹
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳
سخنگوی دولت اعلام کرد:

کاهش تورم بهمن‌ماه به 33.7 درصد/ خیرخواهانه پول تقسیم نمی‌کنیم

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور از کاهش تورم به 33.7 درصد در بهمن ماه خبر داد و گفت: ادامه روند کاهشی در افزایش سطح قیمت‌ها ناشی از وجود انضباط مالی دولت است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید توانست قبل از شش ماه کاری نرخ تورم کشور را تقلیل دهد، اظهار کرد: نرخ تورم نقطه به نقطه در بهمن ماه سال جاری در حالی به 22 درصد رسید که این میزان در دی‌ماه 27.5 درصد بود.

وی یادآور شد: تورم نقطه به نقطه در فاصله ماه‌های دی تا بهمن5.5 واحد درصد کاهش یافته است.

نوبخت با ابراز خرسندی از روند کاهشی تورم آن را برای تیم اقتصادی دولت امید بخش دانست و افزود: این روند بیانگر وجود انضباط مالی در دولت است.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور همچنین با اعلام تورم 33.7 درصدی برای بهمن ماه سال جاری و کاهش 1.3 درصدی نسبت به دی ماه گفت: این در حالی است که تقلیل نرخ تورم به معنای تقلیل قیمت‌ها نیست اما امید واریم که در آینده قیمت ها نیز نزولی شوند.

رشد اقتصادی سالانه باید به 11 درصد برسد

وی همچنین در ادامه با اشاره به الزام برنامه توسعه برای دست یابی به رشد سالانه هشت درصدی برای کشور بیان کرد: اما باید به گونه‌ای سیاست‌گذاری و حرکت کرد که این رقم به 11 درصد برسد.

وی خاطرنشان کرد: اگر نرخ بهره وری و افزایش آن پنج واحد بود اکنون باید به پنج واحد رشد افزایش یابد.

نوبخت همچنین با تاکید برلزوم سرمایه‌گذاری سالانه 150 میلیارد دلار برای کشور تصریح کرد:بر این اساس باید نرخ رشد اقتصادی به جای 12.5 درصد به 14 درصد برسد.

برداشت 11 هزار میلیاردی دولت از خزانه در سال آینده

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور در ادامه با اشاره به برداشت 11 هزار میلیاردی دولت از خزانه در سال93 گفت: دولت باید از منابع موجود به شکل احسن استفاده کند تا مردم دیگر دغدغه معیشت نداشته باشند.

وی افزود : دولت مصمم است یارانه‌ها را به خانواده های نیازمند متقاضی اختصاص بدهد و حداقل10 هزار میلیارد تومان را در حوزه تولید مصرف کند.

نوبخت با اشاره به اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی سرمایه‌ای در گردش ندارند گفت: دولت به این واحدهای تولیدی تسهیلات ارزان قیمت اعطا خواهد کرد.

خیرخواهانه پول تقسیم نمی‌کنیم

نوبخت همچنین در مورد قانون هدفمند کردن یارانه‌ها افزود:دولت به جای اینکه منابع حاصل از هدفمندسازی یارانه‌ها را بی هدف میان مردم تقسیم کند تصمیم دارد که این درآمد‌ها را در جامعه به صورت هدفمند مصرف کند.

وی گفت: در قانون هدفمندی یارانه‌ها اعلام شده است قیمت حامل‌های انرژی با قیمت منطقی فاصله زیادی دارد پس باید به دنبال منطقی کردن قیمت‌ها باشیم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور با اشاره به اینکه باید اقدام به اصلاح قیمت‌ها کنیم گفت: دولت درصدد نیست تا از اصلاح قیمت‌ها کسری بودجه خود را بپوشاند.

وی با اشاره به اینکه ما به قصد خیر بی حساب و کتاب پول توزیع نخواهیم کرد، گفت: مردم 70 درصد هزینه بیمارستان ها را تقبل می‌کنند و30 درصد مابقی را بیمه‌ها پرداخت می‌کنند که این موضوع انصاف نیست.

وی با بیان اینکه چهار هزارو و 800 میلیارد تومان باید به حوزه بهداشت و درمان اختصاص داده شود، گفت: متاسفانه پنج تا شش میلیون نفر از مردم دفترچه بیمه ندارند.

به گزارش ایسنا، نوبخت همچنین با اشاره به اینکه باید مشکل آلودگی کلان شهر‌ها را برطرف کرد، گفت: بر این اساس باید برای بهبود محیط زیست از راهکارهای مختلفی استفاده کرد تا محیط سالمی را در اختیار مردم قرار دهیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین