کد خبر: ۲۳۳۳۶۷
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۹

دیدار ظریف و وزیر خارجه هند

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در آخرین مرحله از دیدار با مقامات هند با سلمان خورشید وزیر امورخارجه این کشور دیدار و گفت وگو کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه ، وزیر امورخارجه کشورمان با تشکر از دعوت رسمی ومیزبانی وزیر امور خارجه هند فرصت بوجود آمده برای تبادل نظر با مقامات عالیرتبه هند را به منظور بررسی راههای توسعه و گسترش همکاریها مهم ارزیابی کرد.

ظریف با تشریح رویکرد سیاست خارجی دولت دکتر روحانی، نگاه جمهوری اسلامی ایران به روابط دو جانبه با هند را ریشه ای وبرخاسته از ریشه پیشینه عمیق تاریخی ومبتنی بر روابط مردمی دو کشور دانست و با اشاره به زمینه های موجود برضرورت ارتقاء همکاریها در حوزه های مختلف سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد.

تبادل نظر در خصوص برگزاری کمیسیون مشترک کنسولی فیما بین، بهره برداری از ظرفیت کریدور شمال – جنوب به نفع دو کشور وهمچنین همکاری ها در زمینه بندر چابهار و همکاری های اقتصادی و بانکی دو کشور، موضوعات کنسولی شامل ایرانیان، وضعیت دانشجویان مقیم و روابط ویزای دو کشور ازمهمترین موضوعات مطرح شده در حوزه روابط دو جانبه از سوی وزیر امور خارجه کشورمان بود .

ظریف همچنین در حوزه موضوعات منطقه ای نیز افراط گرایی وخشونت را چالشی برای کشورهای منطقه دانست وبر ضرورت همکاری دراین زمینه تاکید کرد.

سلمان خورشید وزیر امورخارجه هند نیز دراین دیدار جمهوری اسلامی ایران را کشوری تاثیر گذار بر صلح و ثبات در منطقه دانست واز روابط دو کشور با عنوان شراکت تاریخی یاد کرد که لازم است در موضوعات منطقه ایفای نقش کنند.

وی با ابراز خرسندی از توافقات انجام شده بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 و اجرای طرح اقدام مشترک از موضع جمهوری ا سلامی ایران مبنی بر استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای در چارچوب ان پی تی ، همواره حمایت کرده و همچنان حمایت می کند.

سلمان خورشید همچنین با ابراز علاقه مندی دولت هند برای در دستور کار قرار گرفتن همکاری های دو کشور در حوزه خط لوله گاز، همکاری ها درحوزه ترانزیت وحمل و نقل و بهره گیری از کریدور شمال – جنوب همچنین چابهار را مورد تاکید قرارداد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین