کد خبر: ۲۳۳۴۶۲
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۴

مذاکرات برای بررسی استاندارد بنزین"پاک"

با توجه به اینکه خودروسازان معتقدند سوخت پاک در مواردی بهتر از سوخت یورو 4 بوده و فقط تعدادی از خودروهای خارجی در استفاده آن با مشکل روبه رو هستند باخبر شدیم رؤسای سازمان محیط زیست و سازمان ملی استاندارد بر آن شده اند تا طی جلساتی استاندارد سوخت پاک را بررسی و در نهایت نظرات خود را در این رابطه اعلام کنند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: همزمان با برخی ابهامات در غیراستاندارد بودن سوخت پاک، روسای سازمان محیط زیست و سازمان ملی استاندارد با برگزاری جلساتی در صدد بررسی استاندارد سوخت پاک بر آمده اند.

 سرانجام در ماه‌های پایانی امسال پس از وعده‌های متعدد مسئولین در توزیع سراسری سوخت یورو 4 این امر محقق شد و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از توزیع سراسری بنزین پاک در جایگاه‌های عرضه بنزین تهران و سایر کالان شهرهای کشور خبر داد. البته خودروسازان نیز در این میان می‌بایست تمامی محصولات خود را تنها تا خردادماه سال آینده مجهز به استاندارد‌  یورو 4 نمایند.

ابتکار رئیس سازمان محیط زیست نیز در همین ارتباط با تأکید براینکه این مهلت دیگر تمدید نخواهد شد معتقد است دولت در این دوره با جدیت مسائل زیست‌محیطی را پیگیری خواهد کرد.

در این میان مصرف کنندگان در استفاده از سوخت پاک با مشکلاتی روبه رو شده‌اند که این نکته را در نزد کارشناسان به وجود آورده است که آیا سوخت پاک همان سوخت یورو 4 بوده و یا تلفیقی از سوخت یورو 2 و یورو 4 است.

زنگنه به عنوان عالی ترین مقام در وزارت نفت در رابطه با سوخت پاک می‌گوید" بنزینی که هم اکنون در حال توزیع است، کامل نیست یعنی در یک شاخصه از یورو 4 پایین‌تر است ولی می‌توان گفت تا 95 درصد به استاندارد یورو 4 رسیده و از نظر بنزن و دیگر آلاینده‌های خطرناک استاندارد است. البته در بنزین یورو 4 تنها یک استثنا وجود دارد و آن الفین موجود در آن است که برای سلامتی ضرری نخواهد داشت.

اظهارات این مقام مسئول در وزارت نفت در حالی مطرح می‌شود که برخی از خودروهای داخلی همچنان در استفاده از سوخت پاک با مشکلاتی مواجه هستند و حتی خودروهای خارجی هم که مجهز به استاندارد یورو 4 هستند از این قاعده مستثنی نبوده و درخواست بررسی استاندارد سوخت پاک عرضه شده در جایگاه های سوخت را دارند.

حال با توجه به اینکه خودروسازان معتقدند سوخت پاک در مواردی بهتر از سوخت یورو 4 بوده و فقط تعدادی از خودروهای خارجی در استفاده آن با مشکل روبه رو هستند باخبر شدیم رؤسای سازمان محیط زیست و سازمان ملی استاندارد بر آن شده اند تا طی جلساتی استاندارد سوخت  پاک را بررسی و در نهایت نظرات خود را در این رابطه اعلام کنند.

به گزارش تسنیم، در همین راستا باید منتظر ماند و دید جلسات پیروز بخت با ابتکار در نهایت رأی بر استاندارد بودن سوخت پاک می دهد یا خیر . البته این ابهام نیز وجود دارد که اگر سوخت پاک حائز شرایط استاندارد سوخت نباشد شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی باید چه معیارهایی را برای استانداردسازی این سوخت به کار گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین